ارسال پمپ ‌از اصفهان و زنجان برای رفع آبگرفتگی آبادان

کدخبر: ۳۱۷۰۹۲
فرماندار ویژه شهرستان آبادان گفت: در حال حاضر 20 پمپ فعال در نقاط مختلف شهر در حال تخلیه آب‌های سطحی و رفع آب گرفتگی هستند.
ارسال پمپ ‌از اصفهان و زنجان برای رفع آبگرفتگی آبادان

به گزارش اقتصادنیوز، زین العابدین موسوی در گفتگو با خبرنگار مهر ضمن تاکید بر ادامه تلاش‌ها برای دفع آب‌های سطحی ناشی از بارندگی اخیر در مناطق مختلف شهر برای روان سازی ترددها، اظهار کرد: اکیپ‌های مختلف شهرداری، آبفا ، گاز، برق، پالایشگاه، هلال احمر، فرمانداری و سایر ادارات در چادر عملیاتی که به همین منظور در منطقه ولیعصر برپا شده است، مستقر هستند.

وی افزود: نیروهای فرمانداری و بسیج نیز در حال بررسی و صورت برداری از خسارات و مشکلات ساکنان محلاتی هستند که منازلشان دچار آب گرفتگی شده اند .

رئیس ستاد بحران شهرستان آبادان تصریح کرد: در مناطقی همچون بلوار شهدای هسته‌ای (هلال بریم )، زمین شهری، پشت مسجد پیروز، ایستگاه 8 (کنار پلیت )، ایستگاه ۱۱، فیه ، نهر چوسان ، بلوار دهداری و هزاری‌ها، بیش از 20 پمپ در حال کار تخلیه آب ناشی از بارندگی هستند.

موسوی یادآور شد: همچنین یک دستگاه بیل مکانیکی نیز در حال نی زدایی برای روان‌سازی هدایت آب‌های دفع شده به سمت کانال‌های مربوطه است.

وی از پیگیری مستقیم جهانگیری معاون اول رئیس جمهور در این باره خبر داد و گفت: وی در تماسی که وی با من داشت، گزارش اقدامات انجام شده به اطلاع وی رسانده شد ضمن اینکه دستورات و هماهنگی‌های لازم به منظور سرعت بخشیدن به عملیات دفع آب‌های سطحی از سوی وی نیز انجام شده است.

موسوی گفت: از زمان برپایی چادر عملیاتی، تمام گروه‌های عملیاتی متولی در امر آب‌های سطحی و آبفا به صورت پیوسته در منطقه حضور دارند و با نظارت مستقیم بنده مشغول به کارند.

فرماندار آبادان افزود: با توجه به اینکه به تمام نیروها ابلاغ شده تا زمان فروکش کردن آب‌های سطحی و برطرف شدن مشکل به طور کامل باید در محل حضور داشته باشند، لذا امید می‌رود تا هر چه سریع‌تر بتوانیم مشکلات را رفع کنیم.

موسوی اظهار کرد: در حال پیگیری هستیم تا از طریق هلال احمر و برخی جاهای دیگر اقلامی را در اختیار مردم منطقه قرار دهیم.

موسوی با اشاره به اینکه برای آمادگی بیشتر، مقرر شد تا هیچ پمپی از محل نصب و راه اندازی خود خارج نشود، تصریح کرد: جلسه خوبی با استاندار و ستاد بحران استان در رابطه به بحران پیش آمده گرفته شد.

به گفته وی، تعدادی پمپ از شهرهای زنجان، ماهشهر و اصفهان نیز به آبادان رسیده است که در حال نصب و راه اندازی‌اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید