نتایج سفر رئیس‌جمهور به توکیو؛ مشورت‌های ایران و ژاپن ادامه می‌یابد

کدخبر: ۳۱۷۳۵۱
اقتصادنیوز: معاون سیاسی وزارت امور خارجه تاکید کرد: مسائل دوجانبه، منطقه‌ای، بین‌المللی و مباحث مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا در دیدار مقامات ایران و ژاپن مطرح گردید و قرار شد که مشورت‌های دو کشور از نزدیک ادامه پیدا کند.
نتایج سفر رئیس‌جمهور به توکیو؛ مشورت‌های ایران و ژاپن ادامه می‌یابد

به‌گزارش اقتصادنیوز، «سید عباس عراقچی» روز شنبه در گفت‌وگویی در تشریح نتایج سفر رئیس‌جمهور به توکیو گفت: این سفر در پاسخ به سفر آبه شینزو به تهران صورت گرفت. از سوی دیگر، در نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک ایران و ژاپن هستیم که سال بسیار فعالی بوده است؛ از این جهت که در سال جاری رئیس‌جمهوری و نخست‌وزیر ژاپن تاکنون سه بار در تهران، نیویورک و توکیو با یکدیگر دیدار داشتند.

وی با بیان اینکه ژاپن از دوستان قدیمی و شرکای تجاری ایران است، اظهار داشت: همواره مشورت‌های سیاسی نزدیکی با ژاپن داشتیم. امسال هم به دلیل نودمین سالگرد روابط دیپلماتیک دو کشور و هم به دلیل تحولاتی که در جریان است؛ از جمله فشارهای آمریکا و تحریم‌های ناعادلانه‌ای که با خروج از برجام تحمیل شده است، ضرورت داشت که گفت‌وگوهای نزدیک‌تر و فشرده‌تری میان دو کشور انجام شود.

این دیپلمات ارشد ادامه داد: در همین چارچوب شب گذشته مذاکرات سنگین و فشرده‌ای میان مقامات دو کشور انجام شد؛ هم مسائل دوجانبه، منطقه‌ای و مسائل بین‌المللی و هم مباحث مربوط به برجام و تحریم‌های آمریکا مطرح گردید و قرار شد که مشورت‌های دو کشور از نزدیک ادامه پیدا کند. 

حسن‌روحانی صبح جمعه به دعوت آبه شینزو، نخست‌وزیر ژاپن در صدر یک هیات عالی‌رتبه سیاسی و اقتصادی وارد توکیو شد و با نخست‌وزیر این کشور دیدار و درباره مسائل دوجانبه‌ای، منطقه‌ و بین‌المللی گفت‌وگو کرد. 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس سایر رسانه ها
    کارگزاری مفید