جدیدترین خبر از توسعه اینترنت ماهواره‌ای

کدخبر: ۳۱۷۴۳۳
​اقتصاد نیوز:اپل در حال کار روی فناوری محرمانه ای است که احتمالا اتصال مستقیم آیفون به اینترنت ماهواره ای را میسر کرده و کاربران را از شبکه‌های دیگر بی نیاز می سازد.
جدیدترین خبر از توسعه اینترنت ماهواره‌ای

به گزارش اقتصاد نیوز و به نقل از دیجیاتو، بلومبرگ به نقل از منابع آگاه از پروژه محرمانه ای در اپل خبر داده که هدف از آن اتصال مستقیم آیفون به اینترنت ماهواره ای در بازه زمانی پنج ساله است. فارغ از اینکه اپل ماهواره های خود را برای پیاده سازی این شبکه به آسمان می فرستد یا از شرکت های دیگر سرویس می گیرد، با تکیه بر این فناوری می تواند سرویس نقشه و مسیریاب خود را بهبود داده، دسترسی دستگاه هایش به اینترنت را بهبود بخشیده و وابستگی به اپراتورها را به حداقل برساند.

به گفته بلومبرگ در حال حاضر حدود ۱۲ مهندس در حال کار روی این پروژه هستند اما به صورت پیوسته به شمار آنها افزوده می شود. هدایت این تیم بر عهده دو مهندس هوافضا به نام های Michael Trela و John Fenwick قرار دارد که سابقه فعالیت در کمپانی تصویربرداری ماهواره ای Skybox Imaging را در چنته دارند. این شرکت در ۲۰۱۴ به مالکیت گوگل در آمد و این دو تا ۲۰۱۷ که به اپل آمدند در واحد فضاپیما و ماهواره کار می کردند.

تیم کوک پیش از این پشتیبانی خود از درآمدزایی از طریق خدمات و سرویس ها را نشان داده و بر اساس این گزارش علاقه زیادی هم به پروژه اتصال آیفون به اینترنت ماهواره ای دارد. با این حال این پروژه هنوز در مراحل اولیه است و ابهامات زیادی پیرامون آن وجود دارد تا حدی که به خاطر پیچیدگی ها و هزینه های بالا ممکن است هرگز به سرانجام نرسد.

اپل تنها شرکتی نیست که در حال توسعه سیستم هایی برای اینترنت ماهواره ای است و پیش از این اسپیس اکس و آمازون هم پروژه های مشابهی را کلید زده اند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید