شهردار تهران هنوز جواب نامه محرمانه حبیب زاده را نداده است

کدخبر: ۳۱۷۷۱۰
اقتصادنیوز : نایب رئیس شورای شهر تهران گفت: دلیل تأخیر در پاسخ به برخی از نامه هایی که به شهردار ارائه می شود، جمع آوری اطلاعات کارشناسی برای ارائه پاسخ دقیق است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، مدتی پیش افشین حبیب زاده عضو شورای شهر تهران از ارسال نامه ای محرمانه به شهردار تهران در خصوص مشکلات مجموعه بام لند خبر داد اما هنوز پاسخ این نامه به معاون نظارت شورای شهر تهران ارسال نشده است.

افشین حبیب زاده در خصوص اینکه آیا شهردار تهران پاسخی به نامه وی داده است، گفت: هنوز پاسخ نامه ام را دریافت نکرده ام.

وی در خصوص جزئیات نامه سخن نگفت و تأکید کرد: این نامه محرمانه است و هنوز منتظر جواب هستیم.

نمی توان بر روی هر نامه ای مهر محرمانه زد

ابراهیم امینی نایب رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که شهرداری چه میزان مهلت برای پاسخ به نامه هایی که از سوی شورا ارسال می شود، دارد و چه نامه هایی می توانند مهر محرمانه داشته باشند و اینکه پیش از این در مورد مشکلات حقوقی مجموعه باملند اطلاع رسانی شده بود، چرا موضوعی که پیش از این محرمانه نبود تبدیل به موضوعی محرمانه می شود، گفت: اطلاع دقیقی از موضوعی که در این نامه مطرح شده ندارم، بنابراین نمی توانم توضیحی در رابطه با آن بدهم اما برخی از نامه هایی که به شهردار ارسال می شود نیاز دارد توسط زیرمجموعه های شهرداری اطلاعات دقیقی در خصوص آن جمع آوری شده تا پاسخ دقیقی نیز ارسال شود.

وی ادامه داد: بررسی و کار کارشناسی برای پاسخ دادن به نامه ها باعث می شود به سرعت نتوان پاسخ برخی از نامه ها را ارسال کرد.

امینی اضافه کرد: قرار نیست بر روی هر نامه و مطلبی مهر محرمانه زده شود اما متأسفانه گاهی متهم کردن افرادی که در پروژه ها مشارکت دارند، قبل از اثبات موضوع، باعث می شود افراد دیگری که تمایل دارند در اجرای پروژه ها مشارکت کنند، به دلیل عدم امنیت از این حضور انصراف دهند.

رئیس کمیسیون حقوقی شورای شهر تهران با تأکید بر اینکه اولین اصل حضور سرمایه گذاران در پروژه های شهری داشتن امنیت و کسب سود است، گفت: نباید با اطلاع رسانی های شتاب زده که اثبات نشده اند، این امنیت را از سرمایه گذاران گرفت. باید تلاش کنیم شهروندان و سرمایه گذاران در پروژه های شهری مشارکت داشته باشند.

 شهردار تهران نیمه آذرماه در خصوص جزئیات نامه معاونت نظارت شورا درباره موضوع نامه بالمند گفت: این موضوع محرمانه است و شهرداری مشکلات حقوقی زیادی دارد و قرار نیست ما در خصوص همه این مشکلات صحبت کنیم.

پیش از این بهاره آروین نیز اعلام کرده بود آگهی مزایده مجموعه باملند در یک هفته نامه دست چندمی منتشر شده بود.

در حالی مدیران فعلی شهرداری تهران سخنی از تخلفات قرارداد بام‌لند نمی‌گویند که پیش از این سید مهدی قاسمی مدیرعامل پیشین سازمان بازنشستگی شهرداری تهران اعلام کرده بود قراردادی در سال ۹۲ توسط یکی از شرکت‌های تابعه این سازمان با یک شرکت بخش خصوصی به امضاء رسیده بود. در طرح اولیه مقرر شده بود در آن مجموعه، کتابخانه، مرکز فرهنگی ـ توریستی احداث شود که متأسفانه بنا به دلایل نامعلوم ضمن انحراف از طرح اولیه، قرارداد با اما و اگرها و ابهامات زیادی به امضاء می‌رسد.

وی اعلام کرده بود: با پیگیری‌های به عمل آمده متوجه شدیم که از آغاز تا امضای قرارداد، به هیچ وجه از بدنه کارشناسی سازمان، نظری دریافت نشده است. به عبارت دیگر، طرح دارای پیوست کارشناسی و اقتصادی نبوده است. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید