تحلیلگر صهیونیست: در سرنگونی اسد و سد نفوذ ایران شکست خوردیم

کدخبر: ۳۱۷۹۰۰
اقتصادنیوز: کانال 12 تلویزیون رژیم صهیونیستی به نقل از یک تحلیلگر برجسته این رژیم آورده است، تل‌آویو به شکست راهبردی در سرنگونی «بشار اسد» و مقابله با نفوذ ایران در سوریه اذعان دارد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس، یک تحلیلگر صهیونیست روز سه‌شنبه گفت که تل آویو در جنگی که سوریه سال‌هاست شاهد آن بوده، با شکستی راهبردی مواجه شد و سران اسرائیل از اینکه نتوانستند «بشار اسد» رئیس‌جمهور سوریه را سرنگون کنند احساس تأسف می‌کنند.

«ایهود یعاری» تحلیلگر مسائل عربی رژیم صهیونیستی در اظهاراتی که پایگاه خبری کانال ۱۲ این رژیم منتشر کرد، گفت: «یک بار دیگر که نمی‌دانم چندمین بار است، بازمی‌گردم و می‌گویم که اسرائیل در جنگ سوریه با شکستی راهبردی مواجه شد.»

وی ادعا کرد: «احتیاط بیش از حد "بنیامین نتانیاهو" [نخست‌وزیر اسرائیل] و فرماندهی ستاد ارتش مانع برکناری اسدشد. چنین اتفاقی ممکن بود، بدون اینکه لزومی به اعزام ارتش اسرائیل به دمشق باشد.»

یعاری در ادامه سخنانش که روزنامه فرامنطقه‌ای رای الیوم به عربی منتشر کرده است ادامه داد: «خیلی‌ها در ستاد کل ارتش امروز احساس تاسف می‌کنند. شاید نتانیاهو وقتی پیدا کند که راجع به این اشتباه سرنوشت‌ساز خود فکر کند.»

وی در بخش دیگری از سخنانش حملات نظامی رژیم صهیونیستی به آنچه اهداف ایران در سوریه خواند را بی‌فایده خواند و گفت که این حملات مانع استقرار نظامی ایران در سوریه نشده است.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «جای تاسف دارد که "نفتالی بنت" وزیر دفاع موقت به شکلی که به هیچ وجه لازم نیست، مدام ایرانی‌ها را تهدید می‌کند، زیرا این امر چیزی به تلاش اسرائیل برای مقابله با استقرار ایران در سوریه اضافه نکرده است و بالعکس ایرانی‌ها را به فکر راه‌هایی برای کاهش یا توقف حملات اسرائیل انداخته است.»

یعاری گفت که اسرائیل باید هشدار «علی اکبر ولایتی» مشاور آیت الله خامنه‌ای رهبر عالی ایران را جدی بگیرد که می‌گوید اسرائیل از رفتار خود پشیمان خواهد شد.

وی حملات اخیر به تأسیسات نفتی عربستان سعودی را به ایران نسبت داده و گفت: «ایران می‌تواند حمله تلافی جویانه‌ای علیه اسرائیل مشابه حمله موفقیت آمیز آرامکو انجام دهد.»

این در حالی است که ایران اتهام‌های آمریکا و رژیم صهیونیستی درباره دست داشتن در حمله انصار الله به تأسیسات نفتی عربستان را قاطعانه رد کرده است.

این تحلیلگر صهیونیست گفت: «حمله به آرامکو با ۲۵ فروند موشک کروز و یک پهپاد انجام شد. ایران می‌تواند حمله‌ای مشابه آن از خاک سوریه یا عراق به اسرائیل داشته باشد. هیچ کسی به یقین نمی‌داند که آیا در صورت حمله ایران، سامانه پدافند هوایی اسرائیل قادر به دفع همه این موشک‌ها و پهپادها خواهد بود.»

یعاری در ادامه حملات اسرائیل به سوریه را تنها راه مقابله با نفوذ ایران در این کشور خواند و گفت: «نباید اجازه دهیم این خاک به جبهه نبرد و تهدیدی مبدل شود  بخصوص که بخواهند با جبهه حزب الله در لبنان مرتبط باشند.»

این تحلیلگر صهیونیست تأکید کرد: «اسرائیل در ممانعت با ادامه نفوذ ایران در داخل سوریه و ممانعت از ورود موشک‌ها، پهپادها و تاسیسات اطلاعات و افراد مسلح به داخل سوریه ناکام بوده است.»

یعاری گفت: «شکست دیگر اسرائیل در جواب سر بالایی است که روسیه به درخواست تل آویو برای بیرون کردن نیروهای ایرانی از سوریه داد و هیچ گوش شنوایی در کرملین برای این خواسته اسرائیل وجود نداشت.»

وی افزود: «اسرائیل و ایران در مسیری حرکت می‌کنند که به تدریج ممکن است به هم برخورد کرده و رویارویی آنها از شکل و سیاق کنونی خارج شود.»

وی افزود: «"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا و مردانش هم شاهد این اتفاقات هستند، بدون اینکه کار جدی انجام دهند. درست است که آمریکایی در شرق فرات ماندند و صحبت از خالی شدن پشت کُردها خیلی اغراق بود، اما در نهایت ترامپ اسرائیل را تنها خواهد گذاشت .»

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید