محسن هاشمی:

رسیدگی به موضوع آلودگی هوا مناسبتی است

کدخبر: ۳۱۸۰۴۶
اقتصادنیوز :رییس شورای شهر تهران گفت: متاسفانه به موضوع آلودگی هوا مناسبتی پرداخته می شود و راه حل‌ها پس از گذر از روزهای ناسالم به فراموشی سپرده می شود.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، محسن هاشمی، رئیس شورای شهر تهران با حضور در یک برنامه تلویزیونی با موضوع آلودگی هوا با اشاره به اینکه بحث آلودگی هوا موضوع جدیدی نیست و موضوعی هر ساله است گفت: آلودگی هوا ریشه‌ای ۵۲ ساله در کشور دارد و در دنیا به دلیل آلودگی هوا بسیاری جان باختند که با تصویب قانون هوای پاک در کشورهای پیشرفته وضعیت رو به بهبودی رفت.

وی ادامه داد: در دنیا هم وقتی شاخص آلودگی هوا بالای ۲۰۰ می‌رسد و وضعیت بحرانی است اقداماتی را انجام می‌دهند، به طور مثال سال گذشته در پاریس هم به دلیل آلودگی هوا بخشی از شهر را تعطیل کردند.

هاشمی با بیان اینکه برای نخستین بار موضوع آلودگی هوا در برنامه نخست توسعه مطرح شد، گفت: در سال ۹۶ قانون هوای پاک تصویب شد که اگر این قانون به درستی اجرا شود می‌تواند بسیاری از مشکلات را حل کند. اینکه به طور مناسبتی به موضوع آلودگی هوا پرداخته شود درست نیست. تنها در این هفته راه حل‌هایی برای کاهش آلودگی هوا مطرح می‌شود که اتفاقاً راه حل های خوبی است اما با گذشتن از این هفته این راه حل‌ها اجرایی نمی‌شود.

وی ادامه داد: در کشورهای دیگر با اجرای قانون هوای پاک بخش زیادی از مشکلات خود را حل کرده‌اند و ما نیز باید به دنبال اجرای قانون باشیم.

رئیس شورای شهر تهران در پاسخ به این پرسش که نقش شهرداری‌ها در قانون هوای پاک چیست، گفت: در این قانون مسئولیت مستقیمی به شوراها داده نشده است اما به وزارت کشور مسئولیت‌هایی واگذار شده است.

هاشمی با بیان اینکه در قانون هوای پاک ۱۸ دستگاه مسئولیت دارند، اظهار داشت: هماهنگی این ۱۸ دستگاه دشوار است و گمان می‌کنم تا زمانی که این ۱۸ دستگاه مسئولیت دارند امکان اجرای قانون وجود ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید