وزیر سابق اطلاعات؛

باند «مهدی هاشمی» هنوز فعال است/ دشمن مردم را تشویق به حضور در انتخابات می‌کند تا عواملش را نفوذ دهد

کدخبر: ۳۱۸۱۶۲
اقتصادنیوز؛ حیدر مصلحی وزیر سابق اطلاعات ضمن یادآوری ماجرای مهدی هاشمی و ارتباطش با عزل آیت‌الله منتظری از سمت قائم‌مقامی امام (ره) افزود: روش دشمن در نفوذ تغییر کرده و شبکه‌های ماهواره‌ای که پیش از این مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کردند چند سال است که تشویق به حضور در انتخابات می‌کند تا بتوانند عوامل خودشان را در جایگاه‌های مختلف نفوذ دهند.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس از لنجان، حجت‌الاسلام حیدر مصلحی شامگاه پنج‌شنبه در مراسم گرامیداشت حماسه نهم دی در مسجد جامع شهر ورنامخواست اظهار کرد: تاریخ نقش بسیار مهمی در رشد بشر دارد، کشورهای پیشرفته اهمیت بسیاری برای تحلیل تاریخ قائل هستند و رسیدن به اهداف بدون توجه به آن را غیرممکن می‌دانند.

وزیر سابق اطلاعات افزود: از حدود ۶ هزار آیه قرآن بیش از ۳ هزار آیه تاریخی است اما مفسران به اندازه نصف قرآن به این مهم نپرداخته‌اند و این از اشکالات در تفسیر قرآن است.

وی بیان کرد: هدف قرآن از اشارات تاریخی عبرت گرفتن مردم و تدبر در سرنوشت افراد و اقوام گذشته است و این عبرت گرفتن منحصر به دوران قبل از پیامبر نیست و چهل سال انقلاب را نیز دربر می‌گیرد.

مصلحی در تشریح نقش نفوذ در طول تاریخ خاطرنشان کرد: نقش یهود در طول تاریخ اسلام ذکر نشده و این ناشی از نقش داشتن آنان در نگارش تاریخ است، یکی از یهودیان معاویه را به پیامبر نزدیک می‌کند تا جایی که به او لقب کاتب وحی داده می‌شود.

وزیر سابق اطلاعات مدعی شد: در فتنه ۸۸ باید نقش رهبر فتنه را بررسی کرد و در چگونگی نفوذ این شخص به حکومت با کمک آمریکا دقت بیشتری به خرج داد.

وی یادآور شد: نقش دیگر تاریخ به حرکت درآوردن احساسات است و همین موضوع است که باعث ترس آمریکایی‌ها از پیاده‌روی اربعین شده چراکه این پیاده‌روی با یادآوری تاریخ احساسات را در مردم به جوشش درمی‌آورد.

مصلحی افزود: برنامه‌ریزی برای فتنه ۸۸ از دو سال قبل از انتخابات شروع شد و افرادی که خودشان پیش‌تر در وزارت کشور مسؤولیت داشتند کمیته صیانت از آرا تشکیل دادند در حالی‌ که می‌دانستند تقلب در انتخابات ایران ممکن نیست. فتنه با ۹ دی به پایان نرسید، CIA تا یک سال پس از ۹ دی دلایل شکست فتنه را بررسی کرد تا فتنه‌های بعدی را اصلاح کند.

وی ادامه داد: این گزارش اشاره می‌کند در فتنه ۸۸ قشر متوسط به بالا به میدان آمدند اما برای به نتیجه رسیدن فتنه باید قشر ضعیف را به میدان آورد تا چیزی برای از دست دادن نداشته باشند. خطای آن‌ها این بود که تصور می‌کردند قشر ضعیف با آن‌ها در ضدیت با نظام همراهی خواهند کرد و به همین دلیل در سال ۹۶ شکست خوردند چراکه مردم در پیگیری مطالبات با آن‌ها همکاری می‌کردند اما وقتی پای اصل نظام به میان می‌آمد از معترضان جدا می‌شدند.

وزیر سابق اطلاعات تصریح کرد: دشمن به این نتیجه رسیده که با نفوذ، کم‌کاری و بی‌تدبیری به نتیجه خواهد رسید و نفوذ منحصر به مسؤولان عالی‌رتبه نیست و تمامی مسؤولان کشور را می‌تواند دربر بگیرد.

وی در مثالی یادآور شد: هیچ کسی در تحمل شکنجه قابل مقایسه با آیت‌الله منتظری نیست اما دشمن در کنار او مهدی هاشمی را قرار داد و کار به‌جایی رسید که قائم‌مقام امام در مقابل ایشان ایستاد البته باند مهدی هاشمی هنوز در حال فعالیت است.

مصلحی گفت: روش دشمن در نفوذ تغییر کرده و شبکه‌های ماهواره‌ای که پیش از این مردم را از شرکت در انتخابات منع می‌کردند چند سال است که تشویق به حضور در انتخابات می‌کند تا بتوانند عوامل خودشان را در جایگاه‌های مختلف نفوذ دهند.

وزیر سابق اطلاعات بیان کرد: در انتخابات پیش‌رو دشمن به دنبال آن است تا مردم، مسؤولان و نخبگان در دستگاه محاسباتی خودشان دچار خطا شوند، همه به دنبال انتخاب فردی هستند که مشکلات کشور را حل کند اما دشمن با ایجاد خطای محاسباتی می‌خواهد به هدف برسد.

وی در پایان تأکید کرد: یکی از ابزارهای دشمن برای ایجاد خطا، تهدید است تا مردم بترسند و در نتیجه همان انتخابی را داشته باشند که مطلوب آنان است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید