با انتشار بیانیه وزارت خارجه؛

کانادا به تحولات عراق واکنش نشان داد

کدخبر: ۳۱۹۳۶۰
اقتصادنیوز:کانادا به تحولات اخیر در منطقه و تشدید تنش‌ها به دنبال تجاوزات آمریکا در عراق واکنش نشان داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «فرانسوا فیلیپ شامپاین»، وزیر امور خارجه کانادا به دنبال تشدید تنش‌ها در منطقه و تجاوزات اخیر آمریکا در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق، از تمام طرف‌ها خواستار محدودیت اقدامات تلافی جویانه شد.

شامپاین با انتشار بیانیه ای در این رابطه مدعی شده که هدف ما عراق متحد و پایدار است.

وزیر امور خارجه کانادا همچنین نسبت به وضعیت نظامیان کانادا در عراق ابراز نگرانی کرده و گفته است که کانادا در این رابطه با شرکای بین المللی خود در ارتباط است.

کانادا از ژوئن ۲۰۱۹ از سوی سازمان ناتو مسئول هدایت نیروها و انجام مأموریت‌های مشورتی و آموزشی نیروهای ائتلاف در عراق شده است.

واکنش وزیر خارجه کانادا پس از تحولات اخیر در عراق و تجاوزات شب گذشته آمریکا در فرودگاه بغداد، پایتخت عراق صورت می‎‌گیرد.

شب گذشته پهپادهای آمریکایی در اقدامی خصمانه و تجاوزکارانه فرودگاه بغداد را هدف قرار داده که در این حادثه سردار حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدالشعبی به فیض شهادت رسیدند.

پیشتر بسیاری در آمریکا از اقدام شب گذشته دولت ترامپ در حمله موشکی به فرودگاه بغداد که منجر به شهادت سردار سلیمانی شد، انتقاد کرده و این اقدام را باعث تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه عنوان کرده بودند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید