ترامپ: سردار سلیمانی در حال طرح ریزی حمله های خطرناک بود!

کدخبر: ۳۱۹۳۶۳
اقتصادنیوز : رئیس جمهور آمریکا با تکرار ادعاهای بی پایه و اساس خود گفت که سردار سپهبد قاسم سلیمانی «در حال طراحی حملات خطرناک و شرارت بار بود!»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر، «دونالد ترامپ» رئیس جمهور آمریکا روز جمعه در یک سخنرانی کوتاه در عمارت مار-ئه- لاگو در ایالت فلوریدا آمریکا مدعی شد که آمریکا به سردار سپهبد قاسم سلیمانی که در حال انجام عملیات بود، حمله و به زندگی وی پایان داد.

وی بدون ارائه شواهد و مدارک محکمه پسند مدعی شد که «[سردار] سلیمانی در حال طرح ریزی حملات خطرناک و شریرانه بود. ما به او که در حال انجام عملیات بود حمله کرده و به زندگی او پایان دادیم!»

ترامپ در ادامه افزود: «حکومت وحشت او [سردار سلیمانی] پایان یافت».

ترامپ مدعی شد که به دلیل آنکه سردار سلیمانی در حال طرح ریزی حملات خطرناک و شریرانه علیه آمریکائیان بود، وی مجوز حمله به این فرمانده نیروهای قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی را صادر کرد.

رئیس جمهور آمریکا همچنین ادعا کرد که این کشور درصدد تغییر رژیم در ایران نیست.

ترامپ همچنین مدعی شد که «تجاوزهای رژیم ایران در منطقه- از جمله استفاده از نیروهای نیابتی برای بی ثبات سازی کشورهای همجوار- باید پایان یابد و باید همین حالا به پایان برسد».

رئیس جمهور آمریکا در ادامه ادعا کرد: «شب گذشته ما برای متوقف کردن یک جنگ دست به اقدام زدیم. اقدام ما برای شروع یک جنگ نبود!»

گفتنی است که بامداد روز جمعه (سیزدهم دیماه / سوم ژانویه) پهپادهای آمریکایی در اقدامی تجاوزکارانه دو خودروی حامل نیروهای حشد شعبی را در نزدیکی فرودگاه بین المللی بغداد هدف قرار دادند که در این حمله، سردار سپهبد حاج قاسم سلیمانی به همراه تعدادی از فرماندهان حشدشعبی به فیض شهادت نائل آمدند.

بسیاری از مقامات آمریکا و همچنین رهبران کشورهای مختلف جهان اقدام دولت ترامپ در حمله پهپادی به فرودگاه بغداد و به شهادت رساندن سردار سلیمانی را به باد انتقاد گرفته و این اقدام را عامل تشدید تنش‌ها و در خطر افتادن منافع آمریکا در منطقه دانستند. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید