وزیر امور خارجه آمریکا:

بین واشنگتن و کشورهای اروپایی درباره پرونده ایران همکاری وجود دارد

کدخبر: ۳۲۰۰۲۵
اقتصادنیوز: «مایک پمپئو» وزیر امور خارجه آمریکا در کنفرانس خبری مدعی شد که ایران با گروه‌های مسلح متعددی در خاورمیانه ارتباط داشته که از جمله با طالبان در افغانستان در ارتباط است.

به گزارش اقتصادنیوز پمپئو در ادامه ادعاهایش گفت که همکاری مشترک و ادامه داری میان واشنگتن و کشورهای اروپایی درباره پرونده ایران وجود دارد و کشورهای اروپایی باید به اقدام هسته‌ای ایران پاسخ دهند.

پمپئو در این کنفرانس خبری گفت که درباره عدم صدور روادید ورود به «محمد جواد ظریف» وزیر امور خارجه ایران برای شرکت در یکی از نشست‌های سازمان ملل اظهار نظر نمی‌کنم.

وزیر امور خارجه آمریکا در ادامه درباره اقدام تروریستی واشنگتن در ترور سردار «قاسم سلیمانی» گفت: «"دونالد ترامپ" رئیس جمهور آمریکا تصمیم ترور را بر اساس اطلاعات دقیقی اتخاذ کرده است.»

پمپئو در ادامه مدعی شد: «سلیمانی با سازمان‌های تروریستی در منطقه مرتبط بود و در هدف قرار گرفتن هزاران سوری و تعداد زیادی از عملیات‌های تروریستی نقش داشت.»

وی اضافه کرد که تصمیم به ترور سردار سلیمانی اقدامی مناسب برای راهبرد آمریکا برای مقابله با فعالیت‌های ایران در منطقه بود.

وزیر خارجه آمریکا سفر سردار سلیمانی برای انجام ماموریت دیپلماتیک را رد کرد و آن را ادعا توصیف کرد.

این در حالی است که «عادل عبدالمهدی» نخست وزیر عراق در نشست پارلمان عراق اعلام کرد که بود که قرار بود صبح روز جمعه جلسه‌ای با سردار سلیمانی داشته باشد و پیام ایران درباره عربستان سعودی را دریافت کند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید