«بهمن» هولناک در مسیر پرسپولیس

کدخبر: ۳۲۰۰۴۳
اقتصاد نیوز: ماجرای پرسپولیس و گابریل کالدرون دارد به جاهای باریکی کشیده می‌شود.
«بهمن» هولناک در مسیر پرسپولیس

به گزارش اقتصاد نیوز، ناصر نامدار نوشت:سرمربی آرژانتینی قرار بود خیلی زود برگردد و تمرینات تیمش برای نیم فصل دوم و مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا را زیر نظر بگیرد. اما به شرط‌ها و شروطها! کالدرون شروطی را تعیین کرده بود که هیچ کدام از آنها توسط باشگاه برآورده نشده است و این در حالی است که فقط یک روز تا پایان مهلتی که سرمربی آرژانتینی به باشگاه داده بود باقی مانده است. کالدرون دیروز یک نامه مهم به باشگاه فرستاد و در آن پرسپولیس را تهدید به فسخ قرارداد کرد. کالدرون در نامه‌ای که به باشگاه ارسال کرده، شرایط فسخ قراردادش را به باشگاه اعلام کرد. این مربی آرژانتینی اگر نتواند مطالبات خود را دریافت کند به صورت یک طرفه قراردادش را فسخ خواهد کرد. مشخص است که پرسپولیس شرایط بغرنجی دارد. اوضاع آنقدر بد است که حتی کریم باقری هم همیشه به هواداران پرسپولیس امید می‌داد از وضعیت بد تیم گفته است. این اتفاقات در حالی می‌افتد که در  تعطیلات نیم فصل لیگ برتر به سر می‌بریم و نیم فصل دوم لیگ برتر قرار است برای پرسپولیس از روز 6 بهمن شروع شود. اما نگاهی به برنامه بازی‌های پرسپولیس در بهمن ماه نشان می‌دهد که این تیم یک ماه فوق العاده سخت و پرفشار را در پیش دارد. دشواری و فشار زیاد بازی‌ها در اوایل اسفند ماه هم ادامه خواهد داشت. کار وقتی سخت‌تر می‌شود که قرعه پرسپولیس در این فصل را به یاد بیاوریم. اگر یادتان باشد پرسپولیس در شروع فصل بازی‌های دشواری داشت. تیم کالدرون در همان هفته‌های ابتدایی فصل با همه تیم‌های مدعی و بالای جدولی بازی کرد و 3 باخت نصیبش شد. حالا پرسپولیس در همین بهمن و اوایل اسفند باید با همان تیم‌ها بازی کند. به علاوه این تیم در این مدت 3 بازی سخت هم در لیگ قهرمانان آسیا در پیش دارد. پرسپولیس چه با کالدرون و چه بدون این مربی چند هفته طاقت‌فرسا در پیش دارد. یک «بهمن» هولناک در مسیر قرمزهای پایتخت دیده می‌شود.

8 مسابقه در 36 روز

اولین بازی پرسپولیس در شروع مجدد لیگ روز ششم بهمن در ورزشگاه آزادی و مقابل تراکتور تبریز برگزار می‌شود. در بازی رفت مصطفی دنیزلی مربی تراکتور بود و موفق شد پرسپولیس را شکست بدهد. اما حالا دنیزلی رفته و اگر اتفاقی نیفتد ساکت الهامی تراکتور را در مقابل پرسپولیس هدایت خواهد کرد. تیم تبریزی با الهامی نتایج خوبی گرفته و توانسته خودش را به رده سوم جدول و به فاصله یک امتیازی سپاهان برساند. مشخص است که پرسپولیس بازی آسانی در این روز ندارد. به خصوص با بازیکنان باتجربه و باانگیزه‌ای که تیم تبریزی دارد. اگر پرسپولیس در این بازی شکست بخورد هم ممکن است صدرنشینی را از دست بدهد و هم تراکتور را در یک قدمی خودش می‌بیند. 6 روز بعد از این بازی پرسپولیس باید در آبادان مسابقه بدهد. آن هم در مقابل تیمی که امسال به شکل عجیبی قدرتمند شده است. صنعت نفت آبادان با اسکوچیچ از این رو به آن رو شده و در حال حاضر هم‌امتیاز با تراکتور در رده چهارم ایستاده است. صنعت در بازی‌های خانگی سومین تیم موفق لیگ است. این تیم در 8 بازی خانگی 5 برد و 3 تساوی کسب کرده است. قاعدتا پرسپولیس در این روز هم کار سختی در پیش دارد. 5 روز بعد از بازی در آبادان، نوبت به شهرآورد تهران می‌رسد. بازی حساس با استقلال 17 بهمن برگزار خواهد شد. قطعا هیچ پرسپولیسی‌ای توقع ندارد تیم محبوبش در این بازی شکست بخورد. آن هم حالا که آندره‌آ استراماچونی استقلال را ترک و این تیم احتمالا آن تیم ترسناک نیم فصل اول نخواهد بود. اما نیاز به یادآوری نیست دربی هرگز بازی آسانی نبوده و شاید بشود گفت به اندازه چند بازی نیروی روحی و جسمی می‌طلبد. بعد از این بازی است که پرسپولیس وارد یک برهه سخت و سنگین دیگر می‌شود. پرسپولیس 5 روز بعد از بازی با استقلال یعنی در 22 بهمن باید در قطر اولین بازی‌اش در این فصل لیگ قهرمانان آسیا را مقابل الدحیل برگزار کند. الدحیل نیازی به تعریف ندارد. این تیم در این سال‌ها همیشه یک رقیب سرسخت برای پرسپولیس بوده است و اگرچه در مقابل پرسپولیس بیشتر بازنده بوده اما همه می‌دانند که این بازی، بازی آسانی نیست. به خصوص که الدحیل با جذب ماریو مانژوکیچ در خط حمله بسیار قدرتمندتر از قبل هم شده است. آخرین بازی مهم و سنگین پرسپولیس در بهمن ماه، روز بیست و نهم در ورزشگاه آزادی و مقابل الشارجه امارات برگزار خواهد شد. الشارجه فصل گذشته قهرمان لیگ امارات شد اما الان کمی افت کرده است و در فاصله 5 امتیازی با الاهلی در رده دوم جدول است. اما کیست که نداند در لیگ قهرمانان آسیا تیم ضعیف نداریم؟

تکلیف دو جام مشخص می‌شود

بعد از پایان بهمن ماه طوفانی، پرسپولیس 3 بازی بسیار دشوار هم در نیمه اول اسفندماه در پیش دارد. روز چهارم اسفند سپاهان در اصفهان منتظر قرمزهای پایتخت خواهد بود تا یکی از حساس‌ترین بازی‌های فصل برگزار شود. سپاهان در بازی رفت در تهران یک برد شیرین دو بر صفر به دست آورد و می‌خواهد این برد را در اصفهان هم تکرار کند. بعد از این بازی پرسپولیسی‌ها به تهران می‌آیند تا در روز 8 اسفند میزبان تیم قدرتمند شهرخودرو باشند. تیمی که در بازی رفت موفق شده پرسپولیس را در مشهد شکست بدهد. پرسپولیس بعد از این بازی باید برای برگزاری بازی سوم مرحله گروهی لیگ قهرمانان آسیا در کشوری که مشخص نشده میزبان التعاون عربستان باشد. در پایان این برهه و بعد از برگزاری این 8 بازی به احتمال زیاد تکلیف پرسپولیس در دو جام مشخص خواهد شد. اگر در لیگ و مقابل تیمهای مدعی قهرمانی خوب نتیجه گرفته باشد می‌تواند به کسب چهارمین قهرمانی متوالی هم امیدوار باشد اما اگر در مقابل این تیمها نتایج ضعیفی بگیرد باید قید قهرمانی در این فصل را بزند. در آسیا هم با پایان دور رفت مرحله گروهی مشخص خواهد شد که پرسپولیس شانسی برای صعود از گروهش دارد یا نه.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید