رئیس جمهوری مصر با وزیران خارجه فرانسه و چین درباره خلیج فارس و لیبی دیدار و گفت‌وگو کرد

کدخبر: ۳۲۰۳۰۵
اقتصاد نیوز: رئیس جمهوری مصر در دیدارهایی جداگانه با وزرای خارجه فرانسه و چین به بررسی تحولات منطقه خلیج فارس و آخرین تحولات لیبی پرداخت.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، بسام راضی، سخنگوی دفتر ریاست جمهوری مصر اعلام کرد: عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهوری این کشور در قاهره میزبان ژان ایو لودریان، وزیر خارجه فرانسه بود و در این دیدار درباره روابط دو جانبه مصر و فرانسه و راه‌های تقویت همکاری‌های دو کشور و تحولات برخی مسائل منطقه گفت‌وگو شد.

همچنین دو طرف درباره تحولات اخیر منطقه خلیج فارس به تبادل نظر پرداخته و بر اهمیت تداوم هماهنگی‌های متقابل برای مهار اوضاع و حفظ امنیت منطقه خلیج فارس تأکید کردند.

دو طرف در موضوع بحران لیبی درباره افزایش اقدامات مشترک برای برقراری صلح در لیبی در چارچوب سازش سیاسی همه جانبه که شامل تمامی ابعاد مساله لیبی بوده و از موسسه‌های این کشور و ارتش ملی آن در مبارزه با تروریسم حمایت کند، توافق و تأکید کردند برای برقراری امنیت و ثبات و عمل به خواسته‌های مردم لیبی و نیز مقابله با دخالت‌های خارجی و پیامدهای آن تلاش خواهند کرد.

همچنین سیسی و لودریان در این دیدار بر اهمیت نشست وزرای خارجه پنج کشور مصر، فرانسه، یونان، قبرس و ایتالیا در قاهره درباره لیبی تأکید کردند.

رئیس جمهور مصر در دیدار دیگری میزبان وانگ یی، معاون نخست وزیر و وزیر خارجه چین بود.

در این دیدار همکاری‌های دو جانبه مشترک در تمامی سطوح مورد بررسی قرار گرفته و درباره تحولات منطقه خلیج فارس گفت‌وگو شد.

همچنین دو طرف بر اهمیت تداوم هماهنگی‌ها برای مهار شرایط منطقه و جلوگیری از افزایش تنش‌ها تأکید کردند.

سیسی بر حفظ وحدت و ثبات لیبی و تلاش برای حل مشکلات داخلی آن و نیز توقف دخالت‌های بین‌المللی غیرقانونی تأکید کرد.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید