تعداد شلیک‌ها به پایگاه عین الاسد ۱۳ فروند بود/ خون بهای شهدای ما اخراج آمریکا از منطقه است

کدخبر: ۳۲۰۳۲۹
اقتصادنیوز : فرمانده نیروی هوافضای سپاه گفت: تعداد شلیکها ۱۳ فروند بود ولی برای چند ۱۰۰ فروند شلیک در یکی دو ساعت اول آماده بودیم.
تعداد شلیک‌ها به پایگاه عین الاسد ۱۳ فروند بود/ خون بهای شهدای ما اخراج آمریکا از منطقه است

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا ،سردار حاجی‌زاده در جمع خبرنگاران تصریح کرد: ضربات موشکی به یکی از مهمترین پایگاه‌های آمریکا در قالب عملیات شهید سلیمانی، آغاز یک عملیات بزرگ بود که در کل منطقه ادامه پیدا خواهد کرد.

وی افزود: تعداد شلیکها ۱۳ فروند بود ولی برای چند صد شلیک در یکی دو ساعت اول آماده بودیم. اگر دو طرف خویشتن داری نمی کردند و ادامه پیدا می‌کرد ممکن بود بین ۳ روز تا یک هفته طول بکشد و ما در این شرایط خود را برای چند هزار فروند شلیک آماده کرده بودیم.

حاجی زاده گفت: ما در این عملیات دنبال کشتن کسی نبودیم، اگر چه  حتما ده ها نفر کشته و زخمی شده اند که آمار آن بیرون می آید. اگر قرار بود دنبال کشته سازی باشیم می توانستیم ۵۰ کشته روی دستشان بگذاریم و در گام بعدی اگر جواب می دادند ما تکلیفی برای حفظ جان نیروهای آمریکایی نداشتیم و در گام سوم حداقل ۵۰۰۰ کشته روی دستشان می گذاشتیم.

وی افزود: آمریکایی‌ها چندین روز طبق اعلام خودشان در آماده باش کامل بودند و در محدوده عین الاسد تا قبل از عملیات قریب ۱۲ فروند هواپیمای شناسایی و مراقبت داشتند که با نگرانی مراقبت می‌کردند و در بقیه پایگاه‌ها این نگرانی را دارند، زمانی که عملیات انجام شد به دوستان گفتم که آمریکایی ها منتظر سیلی بودند وقتی سیلی را خوردند آرام گرفتند و دیگر واکنشی نشان ندادند.

فرمانده هوافضای سپاه گفت: همه موشک ها به هدف اصابت شد و حتی یک تیر به سمت موشک های ما شلیک نشد و نتوانستند مقابله کنند.

وی ادامه داد: خون شهدای ما بهای بسیار بالایی دارد که نمی توانیم برای آن حدی قائل شویم، طبیعتا در ازای خون بهای آنها، ضربه زدن به پایگاه های آمریکایی یا سرنگون کردن هواپیماهای آنها یا حتی کشتن ترامپ هم ارزش چندانی ندارد و خون بهای واقعی آنها همانطور که مقام معظم رهبری تاکید فرمودند اخراج کامل آمریکا از منطقه است.

فرمانده نیروی هوافضای سپاه تاکید کرد: طبیعتا همه ملت ها و گروه های مقاومت برای اخراج آمریکایی ها تلاش خواهند کرد، امیدواریم که دولت ها نیز پیش قدم بشوند، همانطور که دولت عراق و پارلمان این کشور طرح خروج نیروهای آمریکایی از این کشور را تصویب کرد، سایر کشورها نیز پیش قدم شوند، در غیراین صورت ملت ها به زور ضرب آمریکایی ها را از منطقه اخراج می کنند.

حاجی زاده گفت: ما در عملیات های گذشته که در مقابل گروه های تروریستی مشابه داعش انجام دادیم توقع مقابله نداشتیم، ولی طبیعتا در عملیات شهید سلیمانی مقابل ما آمریکایی ها بودند، پایگاه های آمریکایی پس از جنگ جهانی دوم تیری به سمتشان شلیک نشده بود، با این اوصاف توقع مقابله بود و خود را برای یک نبرد آماده کرده بودیم و طبیعتا ضربات بعدی ما سنگین تر و حتما با وسعت بیشتری بنا داشتیم انجام دهیم.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید