کشوری که خواهان جدی کاهش تنش ایران و آمریکاست

کدخبر: ۳۲۰۳۸۶
راویش کومار سخنگوی وزارت امور خارجه هند روز پنجشنبه در یک جلسه مطبوعاتی اعلام کرد که هند خواهان کاهش سریع تنش ها میان ایران و آمریکا است و دهلی نو با بازیگران مهم در منطقه خلیج فارس در ارتباط است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، شبکه خبری " ان دی تی وی" روز پنجشنبه نوشت: سخنگوی وزارت امور خارجه هند افزود: دهلی نو از نزدیک در حال بررسی وضعیت در منطقه خلیج فارس است.

راجنات سینگ وزیر دفاع هند نیز روز پنجشنبه در تماس تلفنی با مارک اسپر و تارو کانو همتایان آمریکایی و ژاپنی خود اعلام کرد که دهلی بصورت جدی خواهان کاهش تنش‌ها میان ایران و آمریکا در خاورمیانه است.

نشریه "تایمز او ایندیا" روز پنجشنبه نوشت: وزیر دفاع هند در مکالمه تلفنی با وزیر دفاع آمریکا در خصوص نگرانی ها و منافع هند در خاورمیانه گفت و گو کرد.

سردار قاسم سلیمانی فرمانده سپاه قدس و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه ۸ نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دی در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی بامداد چهارشنبه در انتقام از ترور سردار سلیمانی در عملیاتی موفق به نام «عملیات شهید سلیمانی» ده‌ها فروند موشک زمین به زمین به پایگاه هوایی اشغالی ارتش تروریستی و متجاوز آمریکا موسوم به «عین‌الاسد» واقع در استان الانبار عراق شلیک کرد.

ایران اعلام کرده است که این اقدام در واقع "یک سیلی به صورت آمریکا" است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید