نخست وزیر لبنان: به رسالتم برای تشکیل دولت تکنوکرات ادامه می‌دهم

کدخبر: ۳۲۰۵۷۳
اقتصاد نیوز: نخست وزیر مکلف لبنان در سخنانی تأکید کرد که به مأموریت قانونی‌اش برای تشکیل یک دولت تکنوکرات کوچک که در شرایط دشوار حامی ملت لبنان باشد، ادامه می‌دهد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از ایسنا، به نقل از شبکه خبری المنار، بعد از گذشت سه هفته از انتصاب به عنوان نخست وزیر همه تلاشم را به کار گرفته‌ام تا لبنان را از بحران خارج کنم. به ویژه اینکه شبح سقوط بزرگ کشور را تهدید می‌کند و لبنانی‌ها از فشارهای اجتماعی، اقتصادی و مالی رنج می‌برند که علی‌رغم اطمینان دهی مراجع مختلف اما در طول تاریخ با چنین فشارهایی مواجه نبوده‌اند.

وی افزود: فراکسیون‌های پارلمانی و نمایندگان دیگر، سیاستمداران و چهره‌های مستقل، بر این اساس که من یک فرد مستقل و از یک گروه تکنوکرات هستم، من را مکلف به تشکیل دولت کردند. از همان ابتدا با طرف‌های مختلف درباره چارچوب کلی دولت توافق شد که شامل بندهای زیر است:

۱ ـ دولتی کوچک متشکل از ۱۸ وزیر مرد و زن.

۲ ـ تفکیک نمایندگان پارلمان از مسئولان وزارتخانه‌ها.

۳ ـ دولت تکنوکرات بدون وابستگی‌های حزبی.

۴ ـ سهم برابر زنان (در دولت).

۵ ـ لغو سمت "مشاور وزیر".

۶ ـ عدم مشارکت وزرای دولت موقت که در پی تظاهرات مردمی استعفا داد.

دیاب تصریح کرد: من امروز بار دیگر تعهد خود نسبت به معیارهایی که برای تشکیل دولت تعیین کرده‌ام اعلام می‌کنم؛ چراکه من اطمینان دارم این دولت روند سقوط شدیدی که شاهد آن در تمامی سطوح لبنان هستیم را متوقف خواهد کرد. بنابراین فشارها به هیچ وجه اعتقادم را تغییر نداده و تسلیم این فشارها نمی‌شوم، زیرا رسالتی بر عهده من است که آن را مقدس می‌دانم و در این مسیر تمامی توان خود را به کار خواهم گرفت.

وی ادامه داد: در مسیر تکمیل رسالتم کوتاهی نخواهم کرد و به رسالت قانونی‌ام برای تشکیل یک دولت براساس چارچوب کلی توافق شده یعنی دولت تکنوکرات کوچک حامی ملت در شرایط دشوار ادامه می‌دهم.


 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید