هوای تهران ناسالم می شود

کدخبر: ۳۲۰۷۴۰
اقتصاد نیوز: بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران امشب (۲۲ دی ماه) با افزایش غلظت ذرات معلق برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرآنلاین؛ بنا بر نتایج حاصل از پیش‌بینی‌های انجام‌ شده در شرکت کنترل کیفیت هوا، در نخستین ساعات امروز (۲۲ دی ماه) با برقراری شرایط مساعد جوی، شاهد کاهش غلظت ذرات معلق هستیم و کیفیت هوای پایتخت در شرایط سالم قرار خواهد گرفت. اگرچه به‌تدریج با افزایش تردد خودروها بر غلظت آلاینده‌ها افزوده خواهد شد و در مناطق پرتردد کیفیت هوا کاهش می‌یابد.

با کاهش سرعت باد و افزایش پایداری جو در طول روز شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها محدود می‌شود و انتظار می‌رود در مناطق پرتردد کیفیت هوا در وضعیت نامطلوب باقی بماند. افزایش ترافیک طی امشب (۲۲ دی ماه) سبب افزایش غلظت ذرات معلق و برقراری شرایط ناسالم به‌ویژه برای گروه‌های حساس در بیشتر مناطق پیش‌بینی می‌شود.

در صبحگاه روز دوشنبه (۲۳ دی ماه) با تداوم سکون و پایداری نسبی جو، همزمان با آغاز تردد خودروها، غلظت ذرات معلق افزایش می‌یابد و نسبت به روز گذشته از میزان بیشتری برخوردار خواهد بود. در طول روز نیز عدم وزش باد مؤثر و آسمان نیمه‌ ابری تا تمام ابری، شرایط برای پراکندگی آلاینده‌ها را محدود می‌کند و احتمال می‌رود مشابه روز گذشته در مناطق پرتردد کیفیت هوا در شرایط نامطلوب باقی بماند.

در شامگاه دوشنبه (۲۳ دی ماه) با ازدیاد تردد خودروها و انباشت آلاینده‌ها، برقراری شرایط نامطلوب برای بیشتر مناطق دور از انتظار نخواهد بود.

بر اساس اعلام شرکت کنترل کیفیت هوای تهران میانگین کیفیت هوای تهران طی ۲۴ ساعت گذشته ۷۳ و هوا در شرایط سالم بود. این شاخص هم‌اکنون ۸۱ و هوا در شرایط سالم است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید