امیدواریم حضور ژاپن در خلیج فارس منجر به کاهش تنش‌ها شود

کدخبر: ۳۲۰۷۷۵
اقتصادنیوز؛ «فیصل بن فرحان آل سعود» وزیر خارجه عربستان سعودی از تصمیم ژاپن برای اعزام نیروی دریایی به خلیج فارس استقبال کرد.
امیدواریم حضور ژاپن در خلیج فارس منجر به کاهش تنش‌ها شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «فیصل بن فرحان آل سعود» در مصاحبه با خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن ضمن استقبال از تصمیم ژاپن برای اعزام نیروی دریایی به خلیج فارس، گفت: «آزادی دریانوردی مسئولیت همگانی است و مشارکت ژاپن نیز ارزشمند است و به تأمین امنیت آبراه مهم جهانی در منطقه کمک خواهد کرد».

طبق گزارش خبرگزاری اسپوتنیک، بن فرحان افزود: «ارتش عربستان با نیروهای خودپدافند نیروی دریایی ژاپن که به زودی به خلیج (فارس) خواهند آمد، هماهنگی و تبادل اطلاعات خواهد داشت».

او همچنین ابراز امیدواری کرد که ژاپن در کاهش تنش‌ها در غرب آسیا نقش زیادی ایفا کند و «به منزله ریسمان نجاتی در این بحران» باشد.

بن فرحان افزود: «امیدواریم کانال ارتباطی بین همه طرف‌ها برای ممانعت از هر گونه تشدید تنش بین آمریکا و منطقه باشد و عربستان از همه طرف‌ها برای خودداری از هر گونه اقدامی که به تنش‌های بیشتر منجر شود، درخواست کرده است.»

این اظهارات بن فرحان در حالی است که «شینزو آبه» نخست وزیر ژاپن در سفری چند روزه به منطقه آمده و امروز یکشنبه در ریاض با شاه سعودی دیدار خواهد کرد.

ژاپن، به عنوان یکی از متحدان آمریکا که روابط دوستانه‌ای با ایران دارد، اما تاکید کرده که بدون پیوستن به ائتلاف آمریکا جهت محافظت از کشتی‌های خود به منطقه نیروی نظامی اعزام می‌کند. 

چند روز پیش، «یوشیهیده سوگا» دبیر کابینه دولت ژاپن تأکید کرد علیرغم آنکه ژاپن از نزدیک بر اوضاع غرب آسیا نظارت دارد اما تغییری در طرح‌های خود برای استقرار نیروهای خودپدافند در منطقه به منظور تضمین ایمنی کشتی‌های این کشور ایجاد نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید