دیگر ورزش نکنید!

کدخبر: ۳۲۱۱۳۸
​اقتصاد نیوز:دانشمندان دریافتند که پروتئینی به نام «Sestrin» می‌تواند بسیاری از مزایای یک ورزش تمرینی خوب را برای بدن به ارمغان آورد.
دیگر ورزش نکنید!

به گزارشاقتصاد نیوز به نقل از ایسکانیوز، پیاده‌روی یا ورزش سنگین در باشگاه باعث ایجاد مزایای زیادی برای بدن می‌شود؛ اما اگر بدون انجام این موارد بتوانید مزایای آن‌ را داشته باشید، چطور؟

محققان دانشگاه میشیگان که در حال مطالعه روی طبقه‌‌ای از پروتئین های طبیعی به نام Sestrin هستند، دریافتند که این پروتئین می‌تواند بسیاری از اثرات ورزش (در مگس و موش ها) را تقلید کند. این یافته‌ها در نهایت می‌تواند به دانشمندان در مقابله با ضعف عضلات به دلیل پیری و دلایل دیگر کمک کند.

«Myungjin Kim» استادیار تحقیقات در گروه فیزیولوژی مولکولی گفت: «محققان قبلاً مشاهده کرده اند که پس از ورزش در عضلات Sestrin جمع می شود. آن‌ها به دنبال این بودند که درباره پیوند ظاهری پروتئین به ورزش، اطلاعات بیشتری کسب کنند. اولین قدم آنها بررسی یک گروه از مگس‌ها بود.

آن‌ها با استفاده از غریزه طبیعی مگس برای بالا رفتن و خارج شدن از لوله آزمایش یک نوع تردمیل ایجاد کردند و با استفاده از آن به مدت سه هفته مگس ها را آموزش دادند و توانایی دویدن و پرواز مگس های معمولی را با مگس هایی که توانایی ساخت Sestrin کمی داشتند، مقایسه کردند.

مشاهدات نشان داد که پرواز مگس‌ها در این مرحله حدود چهار تا شش ساعت به طول می‌انجامد و توانایی‌های مگس‌های طبیعی در طی آن دوره بهبود می‌یابد؛ مگس‌های بدون Sestrin با تمرین بهتر نمی‌شوند.

از این گذشته وقتی که آنها به تولید بیش از حد این پروتئین در عضلات مگس‌های طبیعی دست زدند، مشخص شد که این مگس ها حتی بدون ورزش، توانایی های فوق و فراتر از مگس های آموزش دیده را دارند.

تأثیرات مفید Sestrin شامل استقامت بیشتر است. موش‌های بدون Sestrin فاقد ظرفیت هوازی، تنفس بهبود یافته و چربی سوزی (که به طور معمول با ورزش همراه است) هستند.

دانشمندان پیشنهاد می‌کنند که این پروتئین با روشن یا خاموش کردن مسیرهای متابولیکی مختلف، فعالیت‌های بیولوژیکی را هماهنگ کند. این نوع اثر ترکیبی برای رسیدن به اثرات ورزشی بسیار مهم است.

این مطالعه مستقل بار دیگر نشان می‌دهد که این به تنهایی برای تولید مزایای بسیاری از حرکت بدنی و ورزش کافی است. اما آیا مکمل‌های Sestrin می‌توانند مورد استفاده قرار گیرند؟ دانشمندان در این زمینه می‌گویند که این پروتئین‌ مولکول های کوچکی نیستند و آن‌ها در حال تلاش برای یافتن تعدیل کننده های مولکول های Sestrin هستند.

علاوه بر این دانشمندان هنوز نمی‌دانند که ورزش چگونه به تولید Sestrin در بدن منجر می‌شود. این برای مطالعه آینده بسیار حیاتی است و می تواند منجر به معالجه افرادی شود که توانایی ورزش کردن را ندارند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید