فرصت ۹۰ روزه آمریکا به شرکت‌های خارجی برای کاهش معاملات با ایران

کدخبر: ۳۲۱۴۳۸
اقتصادنیوز :وزارت خزانه‌داری آمریکا اعلام کرد که یک فرصت نود روزه برای کاهش معاملات شرکت‌های خارجی با بخش‌های اقتصادی ایران که بتازگی تحت تحریم قرار گرفته‌اند، در نظر گرفته است.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا ، وزارت خزانه‌داری آمریکا با به‌روزرسانی بخش سؤالات در تارنمای خود اعلام کرد این معافیت‌ها یا دوره ۹۰ روزه، نهم آوریل ۲۰۲۰ (۲۱ فروردین ۱۳۹۹) به پایان می‌رسد و تا آن زمان به شرکت‌های خارجی اجازه می‌دهد که به معاملات با ایران در حوزه‌های عمرانی، معدن، تولیدی و منسوجات ادامه دهند.

دولت آمریکا جمعه گذشته پس از انتقام سخت ایران تحریم‌های تازه‌ای وضع کرد که پیش از این در تروریسم اقتصادی علیه مردم ایران از آن استفاده کرده بود.

استیون مونچین وزیر خزانه داری به همراه مایک پمپئو وزیر خارجه ترامپ در یک نشست خبری، گفت که این تحریم‌ها برای مقابله با آنچه که فعالیت‌های تروریستی ایران نامید، اعمال شده است.

در این دور از تروریسم اقتصادی آمریکا، «علی عبداللهی» هماهنگ‌کننده ستاد کل نیروهای مسلح، «محمدرضا آشتیانی» جانشین رئیس ستاد کل نیروهای مسلح، آیت الله «محسن قمی» معاون ارتباطات بین‌الملل دفتر مقام معظم رهبری، «محسن رضایی» دبیر مجمع تشخیص مصلحت نظام، «علی شمخانی» دبیر شورای عالی امنیت ملی و «غلامرضا سلیمانی» رئیس سازمان بسیج مستضعفین، افرادی هستند که در فهرست تحریم‌ها قرار گرفته‌اند.

علاوه بر این، چند شرکت معدنی و تولیدکننده فلزات نیز تحریم شدند. آمریکا همچنین یک کشتی با پرچم لیبریا را نیز تحت تحریم‌های جدید قرار داد.

دور تازه تحریم‌های پس از آن وضع شد که تنش‌ها میان ایران و آمریکا در روزهای اخیر افزایش یافته است. این تنش‌ها پس از آن بالا گرفت که سردار سپهبد قاسم سلیمانی فرمانده شهید نیروی قدس سپاه پاسداران انقلاب اسلامی و ابومهدی المهندس معاون سازمان نیروهای مردمی عراق به همراه هشت نفر دیگر بامداد جمعه ۱۳ دیماه جاری در مسیر فرودگاه بغداد به دستور «دونالد ترامپ» رییس جمهوری آمریکا و با پهپادهای وزارت دفاع این کشور (پنتاگون) ترور شدند و به شهادت رسیدند.

سپاه پاسداران انقلاب اسلامی نیز در واکنش به این اقدام تروریستی با شلیک موشک بالستیک به سمت پایگاه عین‌الاسد آمریکا واقع در استان الانبار عراق به آن پاسخ داد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید