آماده‌باش برای برف ۱۰ سانتیمتری در پایتخت

کدخبر: ۳۲۱۷۱۸
اقتصادنیوز : مدیرکل پیش‌بینی سازمان هواشناسی از احتمال نشستن برف ۴ تا ۱۰ سانتیمتری در پایتخت خبر داد و گفت: در مناطق سیل‌زده ممکن است بارش برای کسانی که در چادر اسکان یافته‌اند مشکل‌ساز باشد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره میزان بارش برف و باران و تعطیلی احتمالی در شهر تهران  گفت: عمده فعالیت سامانه بارشی کنونی در شهر تهران، امشب و فردا صبح است و انتظار داریم در مناطق شمالی شهر نسبت به مناطق جنوبی بارش برف بیشتری داشته باشیم.

صادق ضیاییان افزود: در مورد انتظارمان برای میزان بارش، برف میزان دقیقی را نمی‌توانیم بگوییم اما بر اساس چیزی که اکنون در نقشه‌ها مشاهده می‌شود انتظار داریم بین ۴ تا ۸ میلیمتر بارش داشته باشیم.

وی در پاسخ به اینکه بارش ۴ تا ۸ میلیمتری برای تهران چه وضعیتی را به دنبال دارد گفت: در برخی سامانه‌ها همه نقشه‌ها همخوانی دارد و می‌توانیم بگوییم بارش برف قطعی است و به میزان ارتفاع مشخصی از بارش خواهد رسید اما مخصوصاً در مورد این سامانه کنونی، خصوصیاتش از نوعی است که نمی‌شود با قطعیت چیزی را گفت. می‌توانیم بگوییم که نقاط بالاتر از بزرگراه شهید همت برف خواهد بارید ولی پایین‌تر از همت بارش به صورت برف و باران است. وقتی بارش به صورت برف و باران است بخشی از برف‌ها آب می‌شود و بخشی روی زمین می‌نشیند و زیاد قابل ذکر نیست که بگوییم چقدر برف خواهیم داشت. اما در بدترین شرایط ما توصیه می‌کنیم حتماً مدیریت شهری و نیروهای امدادی شرایطی را در نظر داشته باشند که بین ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر برف خواهیم داشت تا مشکل خاصی پیش نیاید.

ضیاییان توضیح داد: پیش‌بینی ما ۴ تا ۸ میلیمتر بارندگی است که هر میلیمتر باران بین ۷ دهم سانتی‌متر تا یک سانتیمتر برف می‌شود، چون وقتی برف می‌شود پوک خواهد شد و ارتفاع بیشتر می‌شود. بنابراین انتظار ۴ تا ۱۰ سانتی‌متر برف را در تهران خواهیم داشت.

مدیرکل پیش‌بینی و هشدار سریع سازمان هواشناسی کشور درباره ورود سامانه بارشی جدید به کشور از روز دوشنبه و احتمال تکرار سیلاب در مناطق سیل‌زده نیز گفت: فعلاً آنچه نقشه‌ها از این سامانه نشان می‌دهند بارش خیلی زیادی نیست ولی چنانچه نقشه‌ها تغییر کنند طی روزهای آینده اعلام می‌کنیم اما چیزی که الان هست بارش زیاد نیست.

ضیاییان در پایان هشدار داد: در مناطق سیل زده به خاطر اینکه برخی از هموطنان در چادر اسکان پیدا کرده‌اند ممکن است همین میزان بارش مشکل‌ساز باشد اما از نظر اینکه سیل تازه‌ای رخ بدهد فعلاً چنین چیزی به نظر نمی‌رسد. 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید