آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل موشک هسته‌ای در هند

کدخبر: ۳۲۲۵۶۴
هند روز جمعه با موفقیت موشک بالستیک "کی-۴" با قابلیت حمل کلاهک هسته ای را از یک سکوی زیر دریایی در نزدیکی جزیره عبدل الکلام واقع در ایالت اودیسا آزمایش کرد.
آزمایش موشک بالستیک با قابلیت حمل موشک هسته‌ای در هند

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ روزنامه "تایمز او ایندیا " روز جمعه به نقل از مقامات دفاعی هند اعلام کرد: ین موشک با برد 3 هزار و 500 کیلومتر با موفقیت پرتاب شد.

این موشک توسط سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند در حال توسعه است و در زیردریایی های اتمی هند استفاده خواهد شد.

مقامات هندی اعلام کردند که پیش از به خدمت گرفته شدن این موشک در نیروی دریایی هند، آزمایش های بیشتری روی آن انجام خواهد شد.

این دومین آزمایش موشک "کی-۴" در شش روز گذشته است.

هند همچنین در حال توسعه یک موشک بالستیک با قابلیت حمل کلاهک هسته ای دیگر به نام "بی او-۵" است. این موشک دارای بردی معادل 700 کیلومتر می باشد و برای شلیک از زیردریایی طراحی خواهد شد.

هند در اولین روز از ماه دسامبر سال 2019 با موفقیت موشک بالستیک "آگنی 3 " با قابلیت حمل کلاهک هسته ای آرا از جزیره عبدل الکلام واقع در ایالت اودیسا را آزمایش کرده بود.

آگنی -۳ دارای 16 متر طول و 48 تن وزن می باشد و می تواند یک کلاهک هسته ای با بار ۵/۱ تن را تا فاصله 3000 کیلومتر حمل کند.

نیروهای مسلح هند هم اکنون دارای موشک های آگنی 1 با برد 700 کیلومتر، آگنی 2 با برد 200 کیلومتر و آگنی 3 و 4 با برد 3000 و 4000 کیلومتر و آگنی 5 با برد 5 هزار کیلومتر می باشند.

هند در سال 2017 توانست به عضویت گروه کنترل تکنولوژی موشکی درآید و اکنون در میان معدود کشور های دارای موشک بالستیک قاره پیما از جمله روسیه، امریکا، چین، فرانسه، رژیم اشغالگر قدس و پاکستان است.

سازمان تحقیق و توسعه دفاعی هند مسئولیت توسعه برنامه موشکی این کشور را بر عهده دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید