شکایت مقتدا صدر از معترضان میدان التحریر بغداد

کدخبر: ۳۲۲۵۸۰
سید "مقتدا صدر" با ابراز تاسف و سرزنش کردن معترضان در میدان التحریر و دیگر استان‌های عراق نسبت به آنچه وی عملکرد خالصانه‌اش نامیده ابراز تردید کرده‌اند نیز گفت:گمان می‌کردم که آنها پس از خداوند پشتیبان این مردم و عراق خواهند بود، از آنها و حامیان خارجی آنان به خداوند شکایت می‌برم.
شکایت مقتدا صدر از معترضان میدان التحریر بغداد

 

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ سید "مقتدا صدر" رهبر جریان صدر و رهبر معنوی ائتلاف سائرون در پارلمان عراق جمعه شب از حضور میلیونی مردم عراق در تظاهرات ضد آمریکایی در بغداد تشکر و قدردانی کرد و گفت:دل ما را شاد و سرافرازمان کردید.

صدر بر اساس روال همیشه خود، در پیامی تصویری که در صفحه رسمی‌اش در توئیتر منتشر کرد، خطاب به عراقی‌ها نوشت:امید و آرزوی ما را برآورده و دشمن را خشمگین کردید، خداوند ثواب این کار را در میزان حسنات شما قرار دهد و به شما و کشور عراق جزای خیر دهد.

وی با ابراز تاسف و سرزنش کردن معترضان در میدان التحریر و دیگر استان‌های عراق نسبت به آنچه وی عملکرد خالصانه‌اش نامیده ابراز تردید کرده‌اند نیز گفت:گمان می‌کردم که آنها پس از خداوند پشتیبان این مردم و عراق خواهند بود، از آنها و حامیان خارجی آنان به خداوند شکایت می‌برم.

رهبر معنوی ائتلاف سائرون همچنین از تمامی سیاستمدارانی ابراز خشم و برائت کرد که تشکیل کابینه جدید عراق،دولت قوی و مستقل دارای حاکمیت ملی، دولتی پاکدست و شایسته و بدور از اشغالگری و دخالت خارجی را به تأخیر می‌اندازند.

وی همچنین با متهم کردن سیاستمداران عراقی آنان را تشنه مال و قدرت و خود را عاشق ملت و کشور عراق دانست و با صراحت اعلام کرد که وی به دنبال جاه‌طلبی نیست.

پیش از این نیز عمار الحکیم رهبر جریان «حکمت» عراق گفت: تعلل (برای تشکیل کابینه جدید عراق) دیگر بس است، چرا که این مسأله همانگونه که مرجعیت عالی دینی عراق در بیانیه امروز خود بیان فرمودند، مشکلات مردم عراق را تشدید کرده است.

«نوری المالکی» نخست وزیر اسبق و رییس کنونی ائتلاف دولت قانون در پارلمان عراق نیز به مانع‌تراشان در روند انتخاب نخست وزیر جدید و جانشین "عادل عبدالمهدی" هشدار داده بود.

موج نخست اعتراضات در عراق که روز اول اکتبر (۹ مهرماه) و در اعتراض به ناکارآمد توصیف کردن دولت، تبعیض، فقر، بیکاری و فساد مقام‌های دولتی آغاز شد، همچنان با فراز و فرود در این مناطق ادامه دارد.

عبدالمهدی هفتم آذرماه از سمت خود استعفا کرد، اما هنوز جایگزین او به علت اختلاف‌های سیاسی درون حاکمیت تعیین نشده است، هرچند برخی منابع عراقی اعلام کردند "محمد توفیق علاوی"به سمت نخست وزیر جدید عراق معرفی خواهد شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید