وزیر کشور عراق:

مردم فرصت را از عناصر نفوذی در تظاهرات‌ها بگیرند

کدخبر: ۳۱۱۰۷۷
وزیر کشور عراق از شهروندان این کشور خواست از طریق همکاری با دستگاه‌های امنیتی فرصت را از عناصر نفوذی برای ایجاد ناامنی و هرج و مرج بگیرند.در همین حال وزارت کشور عراق هم استفاده نیروهای امنیتی از سلاح گرم علیه معترضان در بصره را تکذیب کرد.
مردم فرصت را از عناصر نفوذی در تظاهرات‌ها بگیرند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری فارس، «یاسین الیاسری» وزیر کشور عراق روز جمعه ضمن تقدیر از توصیه‌های آیت الله سیستانی مرجع عالیقدر دینی در عراق به دستگاه‌های امنیتی و معترضان از همه شهروندان عراقی خواست با نیروهای امنیتی همکاری کنند تا فرصت عمل را از افراد نفوذی در تظاهرات بگیرند.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز، دفتر وزیر کشور عراق در بیانیه‌ای تاکید کرد: وزیر کشور عراق از مقام مرجعیت بزرگوار آیت الله سیستانی به دلیل توصیه‌ها و ارشاداتشان به دستگاه‌های امنیتی و تظاهرات‌کنندگان درباره ضرورت حفظ نظم، قانون مداری و مسالمت آمیز بودن تظاهرات و حفظ جان و اموال و دوری از رفتارهای خشونت آمیز کمال تشکر و قدردانی را دارد.

در این بیانیه آمده است: وزیر کشور عراق ضمن ارج نهادن به توصیه‌های مرجعیت از شهروندان می‌خواهد با دستگاه‌های امنیتی همکاری کنند و فرصت را از خشونت طلبان و آنهایی که با نفوذ در میان تظاهرات‌کنندگان هرج و مرج و ناامنی درست کرده و به نهادها و اموال عمومی و خصوصی تعرض می‌کنند بگیرند.

در همین حال سرتیپ «خالد المحنا»، سخنگوی وزارت کشور عراق استفاده از گلوله جنگی علیه تظاهرات‌کنندگان در بصره را رد کرد.

به گزارش وبگاه خبری موازین نیوز ، المحنا با بیان اینکه به نیروهای امنیتی دستور داده شده است که از سلاح گرم در جریان تظاهرات استفاده نشود، گفت: اخبار حاکی از شلیک گلوله واقعی به معترضان در بصره واقعیت ندارد و رسانه‌ها اخبار نادرست در این باره منتقل کرده‌اند.

سخنگوی وزارت کشور عراق تاکید کرد: نیروهای امنیتی به دستوراتی که به آنها ابلاغ شده پایبند هستند. با وجود اینکه قوانین دنیا به هر انسانی اجازه دفاع از خود و تاسیسات حیاتی را داده است .

وی با اشاره به کمک‌هایی که وزارت کشور عراق از گروه‌های جامعه مدنی نظیر شیوخ عشایر و قبایل برای حل مشکلات احتمالی گرفته است، گفت: استفاده از سلاح، آخرین گزینه نیروهای امنیتی است.

خالد المحنا تصریح کرد: همه آنچه درباره تظاهرات منتشر می‌شود، حقیقت ندارد.

«عدنان الزرفی» یک عضو پارلمان عراق امروز جمعه از کشته شدن نوزده نفر در جریان تظاهرات ظرف دو روز گذشته در استان البصره خبر داد.

یک منبع امنیتی عراق امروز جمعه اعلام کرد که ده‌ها نفر بر اثر استنشاق گاز اشک آور که نیروهای امنیتی برای متفرق کردن تظاهرات کنندگان در استان بصره بکار گرفت مصدوم شدند.

عراق از ماه اکتبر شاهد اعتراضات مردمی به وضعیت بد اقتصادی و معیشتی و وجود فساد در دولت است. با این حال با فرارسیدن ایام اربعین حسینی (ع)، اعتراض‌ها به بعد از پایان اربعین موکول شد. دور دوم این اعترا‌ض‌ها از جمعه هفته قبل (۲۵ اکتبر- سوم آبان) آغاز شده و همچنان در بغداد و شماری از استانهای مرکزی و جنوبی این کشور ادامه دارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید