مسافران پروازهای چین به ایران معاینه می‌شوند

کدخبر: ۳۲۲۶۳۷
​اقتصاد نیوز:سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری گفت: برای پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور مرکز مدیریت بیماری‌های واگیردار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی در فرودگاه امام خمینی (ره) مستقر شده و همه مسافرانی که از مبدأ چین به ایران وارد می‌شوند تحت معاینات پزشکی قرار می‌گیرند.
مسافران پروازهای چین به ایران معاینه می‌شوند

به گزارش اقتصاد نیوز، رضا جعفرزاده سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری به ایسنا گفت: باید به توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی توجه ویژه‌ شود و پیشگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور جزو دغدغه‌های ما هم بوده‌ است؛ بنابراین همه پروازهای ورودی از چین در فرودگاه امام خمینی (ره) توسط مرکز مدیریت بیماری‌های واگیر دار وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، بررسی و مسافران آن معاینه می‌شوند.

وی افزود: همچنین پروازهایی که از این مسیر و به عنوان پروازهای کانکشن به استان‌ها و فرودگاه‌های دیگر می‌روند نیز مورد معاینه قرار خواهد گرفت و در آن جا نیز تهمیدات لازم اندیشیده شده است. اما براساس توصیه‌های وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی همه مسافرانی که به آن مناطق سفر کردند و ملاقات‌هایی داشته‌اند باید همه موارد و نکات بهداشت فردی را رعایت کنند، چراکه به گفته این وزارتخانه انتقال این بیماری مانند ویروس سرماخوردگی بسیار سریع است.

سخنگوی سازمان هواپیمایی کشوری با اشاره به اینکه همکاری با وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای جلوگیری از شیوع بیماری کرونا در کشور دغدغه ملی برای ما محسوب می‌شود، در پاسخ به اینکه آیا پروازی تاکنون به این دلیل ممنوع شده است؟ گفت: وزارت بهداشت است که به عنوان مرجع رسمی در این زمینه باید مسائل را به ما منتقل کند که تاکنون هیچ درخواستی برای ممنوعیت یا محدودیت پروازها در راستای پیشگیری از شیوع این بیماری به ما اعلام نکرده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید