پرونده استیضاح ترامپ

خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت؛ دموکرات‌ها برای احضار شهود تنها ۲ رأی کم آوردند

کدخبر: ۳۲۳۳۳۳
اقتصادنیوز؛ طرح احضار شهود برای محاکمه مربوط به پرونده استیضاح دونالد ترامپ در مجلس سنای آمریکا با ۵۱ رأی مخالف و ۴۹ رأی موافق رد شد.
خطر از بیخ گوش ترامپ گذشت؛ دموکرات‌ها برای احضار شهود تنها ۲ رأی کم آوردند

به گزارش اقتصادنیوز؛ مجلس سنای آمریکا بامداد شنبه با طرح احضار شاهدان جهت ادای شهادت در جریان جلسات دادرسی استیضاح «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور این کشور مخالفت کرد.

این اتفاق درحالی رقم خورد که دو سناتور جمهوری‌خواه «میت رامنی» از ایالت یوتا و «سوزان کالینز» از ایالت مِین به این طرح رأی موافق دادند.

دموکرات‌ها امیدوار بودند با شواهد و مدارکی که در روزهای اخیر ارائه کرده‌اند، تعداد بیشتری از سناتورهای جمهوری‌خواه را قانع کنند تا به طرح احضار شهود رأی مثبت دهند، تا از این طریق پرونده استیضاح رئیس‌جمهوری را سنگین‌تر کنند.

در صورتی که طرح احضار شهود به تصویب می‌رسید کسانی چون جان بولتون، مشاور سابق امنیت ملی کاخ سفید به عنوان شاهد به جلسه محاکمه ترامپ در سنا احضار می‌شدند و به این ترتیب پروژه دموکرات‌ها برای بی‌اعتبارسازی ترامپ عایدی بیشتری آنان داشته و یا دست‌کم هزینه رأی منفی به طرح برکناری رئیس‌جمهوری را افزایش می‌داد.

آرای اعضای مجلس سنا:
آرای مثبت: همه ۴۵ سناتور دموکرات + ۲ سناتور مستقل [برنی سندرز (ورمانت) و آنگوس کینگ (مِین)] + ۲ سناتور جمهوری‌خواه [میت رامنی (یوتا) و سوزان کالینز (مِین)]
آرای منفی: ۵۱ سناتور از ۵۳ سناتور جمهوری‌خواه

 
اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید