رئیس مجلس شورای اسلامی:

سال آینده شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود

کدخبر: ۳۲۳۸۸۸
اقتصادنیوز؛ علی لاریجانی که صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ بهمن ماه) به استان خوزستان سفر کرده، در مراسم آغاز بهره برداری از طرح های صنعت آب خوزستان در شهرستان شادگان گفت: دهه فجر، مقطع بسیار مهمی از تاریخ ایران است، امام خمینی (ره) با حضور خود در کشور حرکت بزرگی را که با پیشوایی ایشان شکل گرفته بود سرعت بخشید و بساط نظام دیکتاتوری برچیده و انقلاب اسلامی در این ایام در سال ۵۷ به پیروزی رسید.
سال آینده شاهد گشایش‌هایی خواهیم بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایلنا؛ علی لاریجانی که صبح امروز (سه شنبه، ۱۵ بهمن ماه) به استان خوزستان سفر کرده، در مراسم آغاز بهره برداری از طرح های صنعت آب خوزستان در شهرستان شادگان گفت: دهه فجر، مقطع بسیار مهمی از  تاریخ ایران است، امام خمینی (ره) با حضور خود در کشور  حرکت بزرگی را  که با پیشوایی ایشان شکل گرفته بود سرعت بخشید و بساط نظام دیکتاتوری برچیده و انقلاب اسلامی در این ایام در سال ۵۷ به پیروزی رسید.

رئیس مجلس شورای اسلامی ادامه داد: ملت ایران آرمان هایی در انقلاب داشته است که به برخی از آن ها دست پیدا کرده است و باید همت شود تا سازندگی و رفع نیازهای مردم در اولویت امور قرار بگیرد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه آبرسانی به شهرستان شادگان با پیگیری های نماینده این شهرستان در مجلس شورای اسلامی، وزیر نیرو و استاندار  خوزستان صورت گرفت که جای تشکر دارد، افزود: فعالیت بسیاری در ساخت تصفیه خانه ها و شبکه های برق رسانی صورت می گیرد که باید بیشتر با مردم در میان گذاشته شود.

وی ادامه داد: سال گذشته با گفت وگو با مردم در خصوص صرفه جویی برق در ساعات اوج مصرف ۳ هزار مگاوات صرفه جویی شد که ابتکار سازنده ای بود و در مسیری که پس از انقلاب اسلامی طی کردیم، اهدافی وجود داشت که چنین ابتکاراتی نمونه ای از آن  است.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه مردم خوزستان فداکارانه از انقلاب اسلامی دفاع کردند، خاطرنشان کرد: سرمایه گذاری های صورت گرفته در استان خوزستان نشان می دهد حسی که از آغاز پیروزی  انقلاب مبنی بر آبادانی کل کشور به دست فرزندان انقلاب وجود داشت، در حال شکل گیری است.

وی با بیان اینکه روستاها قبل از انقلاب جاده و امکانات رفاهی نداشتند، اما اکنون از امکانات بهداشتی،  درمانی و آموزشی  برخوردارند و در زمینه امکانات زیربنایی نیز  فعالیت های خوبی در مناطق روستایی صورت گرفته است، گفت: در فضای غبارآلود گاهی خدمات دیده نمی شود و فعالیت های وزارت نیرو گوشه ای از خدمات ارائه شده است.

لاریجانی با اشاره به اینکه بخش های مختلف کشور تلاش می کنند تا فضای سازندگی و آبادانی در کشور شکل بگیرد و این موضوع باید منعکس شود، افزود: گاهی کشمکش های سیاسی موجب می شود خدمات ارائه شده توسط بخش های مختلف دیده نشود.

وی افزود: امام خمینی (ره) تاکید داشتند که آبادانی کشور باید به دست نیروهای انقلابی صورت بگیرد، چنان که یکی از اقدامات نمادین ایشان تشکیل جهاد سازندگی بود تا این نیروها به روستاها بروند و آن ها را آباد کنند، لذا سازندگی و آبادانی  کشور به دست نیروهای انقلابی از اهداف مهم انقلاب اسلامی بوده است که باید مستمرا ادامه پیدا کند.

رئیس مجلس شورای اسلامی با تاکید بر اینکه استقلال سیاسی دستاورد بسیار مهمی است، گفت :در حال حاضر هیچ کشوری توان دستور دادن به ایران را ندارد، اما متاسفانه گاهی قدر  نعمت استقلال آن طور که باید دانسته نمی شود. زمانی  همین  کشور ، همین  جغرافیا و  همین امکانات مادی وجود داشت، اما سفیر انگلیس به شاه دستور می داد.

رئیس قوه مقننه با اشاره به اینکه تعداد زیاد مستشاران نظامی در ایران قبل از انقلاب اسلامی باعث شده بود بخش نظامی از آنها دستور بگیرد، عنوان کرد: قبل از انقلاب و در شرایطی که بیشترین ظلم به فلسطین می شد، ایران از اسرائیل حمایت کرد ، حال آن که وضعیت گذشته به شرایط عزتمندانه فعلی تبدیل شد که ملت ایران از نظر سیاسی روی پای خود ایستاده است.

وی با بیان اینکه استقلال سیاسی یکی از اهداف انقلاب بود که با تدبیر و صلابت  در خصوص آن عمل شد و نقش کنونی ایران در منطقه نتیجه این صلابت است، گفت: در حوزه اقتصادی بخشی از راه طی شده و علیرغم اینکه در شرایط تحریم قرار داریم می توانیم با اتکا به توان داخلی به موفقیت دست یابیم.

لاریجانی با اشاره به اینکه ایجاد مانع در فروش نفت ایران، ورود سرمایه به کشور را دچار مشکل کرده است، تصریح کرد: در مقطعی از زمان تمام نیازهای کشور از خارج تامین می شد، اما اکنون شرکت ها مجبورند نیازهای خود را از داخل تامین کنند و  این موضوع موجب فعال شدن بسیاری از واحدهای تولیدی داخلی شده است.

رییس مجلس شورای اسلامی با اشاره به این که هرچند از نظر اقتصادی تحت فشاریم، اما  براساس گزارش مرکز پژوهش های مجلس سال آینده شاهد گشایش هایی خواهیم بود، گفت: اعلام نمی کنم که از راه  دیپلماسی برای رفع مشکلات استفاده نشود، اما  نباید برخی کشورها تصور  کنند که با فشار می توانند به اهداف خود برسند.

لاریجانی در پایان با تاکید بر اینکه خودبینی و خودمحوری نباید وجود داشته و حب و بغض ها باید برای خدا باشد، خاطرنشان کرد: اگر بخواهیم انقلاب اسلامی پایدار بماند، باید الفت در کنار  روحیه مقاومت در داخل کشور افزایش پیدا کند و این کلید توفیق ما است.

لازم به ذکر است طرح صنعت آب خوزستان مشتمل بر  آبرسانی به شهرستان های شادگان و رفیع، ۲۲ روستا در شهرستان های باوی و رامشیر  ،بازیابی و توسعه تصفیه خانه و سد تنظیمی آریو برزن بهبهان است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید