هشدار آمریکا به اسرائیل

کدخبر: ۳۲۴۵۹۷
سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی به رژیم صهیونیستی هشدار داد که از اعلام حاکمیت بر کرانه باختری خودداری کند.
هشدار آمریکا به اسرائیل

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری مهر، سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در واکنش به درخواست ملی گرایان افراطی در ائتلاف «بنیامین نتانیاهو» به رژیم صهیونیستی هشدار داد که بدون موافقت واشنگتن بر کرانه باختری اعلام حاکمیت نکند.

این در حالی است که نخست وزیر رژیم صهیونیستی به «اِعمال سریع قوانین اسرائیل» - الحاق دوفاکتو- بر شهرکهای یهودی نشین و دره رود اردن متعهد شد که این وعده باعث تقویت پایگاه مذهبی- راست گرای نتانیاهو برای انتخابات دوم مارس می شود.

اما پس از اعلام آشکار موضع واشنگتن در خصوص اعلام حاکمیت اسرائیل بر کرانه باختری و درخواست آمریکا برای تکمیل فرآیند چند هفته ای نقشه برداری، نتانیاهو وادار به عقب نشینی شد. از سوی دیگر، مردم فلسطین نیز طرح سازش تحمیلی آمریکا موسوم به معامله قرن را رد کرده اند.

در واقع، در پی پافشاری «نفتالی بنت» وزیر جنگ اسرائیل و سایر ملی گرایان افراطی در رژیم صهیونیستی بر انجام رأی گیری فوری در کابینه برای اعلام حاکمیت بر کرانه باختری، «دیوید فریدمن» سفیر آمریکا در فلسطین اشغالی در یک پیام توئیتری نوشت: «اسرائیل موظف است که فرآیند نقشه برداری در کمیته مشترک اسرائیل- آمریکا را به انجام برساند. هرگونه اقدام یکجانبه [اسرائیل] پیش از تکمیل فرآیند در کمیته مزبور طرح [معامله قرن] و شناسایی رسمی آمریکا را با خطر روبه رو می سازد».

شایان ذکر است که «دونالد ترامپ» رئیس جمهوری آمریکا روز سه شنبه (۲۸ ژانویه) از طرح صلح ادعایی خود موسوم به «معامله قرن» رونمایی کرد؛ طرحی ظالمانه که بیت المقدس را به عنوان پایتخت رسمی رژیم صهیونیستی اعلام کرده و کنترل این رژیم بر شهرک‌های یهودی نشین واقع در کرانه باختری را به رسمیت می‌شناسد، و در مقابل یک روستای همجوار با بیت المقدس به نام «ابو دیس» را به عنوان پایتخت فلسطین تعیین می‌کند!

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید