آغاز انتخابات مقدماتی در نیوهمپشایر

انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها به ایستگاه دوم رسید

کدخبر: ۳۲۴۷۹۷
اقتصادنیوز؛ انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها در ایالت «نیوهمپشایر» از ساعاتی پیش در حوزه‌های کوچک آغاز شده است.
انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها به ایستگاه دوم رسید

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ انتخابات درون‌حزبی دموکرات‌ها که دومین مرحله از روند طولانی انتخاب نامزد حزب برای هماوردی با ترامپ است، در «نیوهمپشایر» آغاز شده است.

این ایالت بعد از «آیووا»، دومین ایستگاه از روند طولانی تعیین نامزد حزب دموکرات برای رویارویی با «دونالد ترامپ» رئیس‌جمهور آمریکا در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ است. 

«دیکسویل نوچ» منطقه‌ای کوچک در شمال شرق نیوهمپشایر اولین حوزه‌ای بود که تنها دقایقی بعد از نیمه‌شب (به وقت محلی) رأی‌گیری در آن انجام شد. علاوه بر این حوزه، در دو منطقه کوچک دیگر هم رأی‌گیری انجام شده و تا این لحظه «ایمی کلوباچار» ۸ رأی، «برنی سندرز» و «الیزابت وارن» هریک ۴ رأی و «اندرو یانگ» ۳ رأی به دست آورده‌اند. «پیت بوته‌جج» و «جو بایدن» در رده‌های بعدی قرار گرفته‌اند.

انتخابات امروز نیوهمپشایر تا حد زیادی تحت الشعاع رسوایی و جنجالی قرار دارد که هفته گذشته در ایالت «آیووا» ایجاد شد، جایی که مسئولان حزب دموکرات نتوانستند نتایج مجمع حزبی را در موعد مقرر اعلام کنند و زمانی هم که این آمار اعلام‌شد، رسانه‌های آمریکایی از خطاهای متعدد در شمارش آرای نامزدها خبر دادند.

بر اساس نظرسنجی‌های تازه، برنی سندرز که خود را یک دموکرات سوسیالیست می‌خواند، با فاصله‌ای نسبتا زیاد در صدر نامزدهای دموکرات در نیوهمپشایر قرار دارد. پیت بوته‌جج شهردار سابق شهر کوچک «ساوث بِند» و «الیزابت وارن» هم در رتبه‌های بعدی قرار دارند و «جو بایدن» معاون رئیس‌جمهور سابق آمریکا که تا چند هفته پیش صدرنشین دموکرات‌ها بود، در رده چهارم قرار گرفته است.

سندرز چهار سال پیش هم در جریان رقابت درون‌حزبی با «هیلاری کلینتون» در نیوهمپشایر پیروز شد.

نیوهمپشایر در مجمع نهایی حزب دموکرات برای انتخاب نامزد نهایی ۳۳ نماینده خواهد داشت که ۲۴ نفر از آن‌ها وکلای متعهد هستند و باید آرای خود را به نسبت آرای عمومی به نامزدها، به مجمع اعلام کنند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید