سندرز و بوتیجج در نیوهمپشایر هم پیشتاز شدند؛

پیروزی «برنی سندرز» در دومین ایستگاه انتخاباتی دموکرات‌ها

کدخبر: ۳۲۴۸۵۷
اقتصادنیوز؛ با اعلام نتایج حاصل از شمارش آرای انتخابات مقدماتی حزب دموکرات آمریکا در ایالت نیوهمپشایر، برنی سندرز، سناتور سوسیال-دموکرات ایالت ورمانت با اختلافی اندک بالاتر از پیت بوتیجج، شهردار ساوث‌بند، پیروز دومین هماورد انتخاباتی دموکرات‌ها شد.
پیروزی «برنی سندرز» در دومین ایستگاه انتخاباتی دموکرات‌ها

به گزار اقتصادنیوز؛ نتایج شمارش ۹۵ درصد از آرای حوزه‌های انتخابی در ایالت «نیوهمپشایر» نشان می‌دهد «برنی سندرز» پیشتاز دومین گام رقابت درون‌حزبی دموکرات‌ها برای تعیین نامزد نهایی حزب در انتخابات ریاست‌جمهوری ۲۰۲۰ آمریکا است.

گزارش رسانه‌های آمریکایی از انتخابات مقدماتی در نیوهمپشایر حاکی است با شمارش ۹۵ درصد آرای مأخوذه، برنی سندرز تا کنون ۲۶ درصد از آرا [معادل ۷۱هزار و ۹۵۰ رأی] را به دست آورده است.

«پیت‌بوته‌جج» با ۲۴.۴ درصد از آرا [معادل ۶۷ هزار و ۵۷۷ رأی] و «ایمی کلوبچار» با ۱۹.۷ درصد از آرا [معادل ۵۴هزار و ۶۰۹ رأی] در رتبه‌های بعدی قرار دارند.

download (7)

«الیزابت وارن» و «جو بایدن» به ترتیب با ۹.۳ و ۸.۴ درصد از آرا در ایالت نیوهمپشایر نتایج ضعیفی را رقم زدند.

نخستین گام رقابت‌های درون‌حزبی هفته گذشته در ایالت آیووا برگزار شد که در آن پیت بوته‌جج با اختلاف اندکی نسبت به برنی سندرز جایگاه نخست‌ را به خودش اختصاص داد.

در انجمن انتخاباتی ایالت آیووا بوته‌جج ۲۶.۲ درصد از آرا را به خودش اختصاص داد و رأی ۱۳ دیلیگیت (آرای وکالتی) را از آن خود کرد. برنی سندرز نیز با ۲۶.۱ درصد از آرا ۱۲ دیلیگیت به دست آورد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید