آمریکا: تیراندازی به روستایی‌ها دفاع از خود بود

کدخبر: ۳۲۴۹۴۸
اقتصادنیوز؛ سخنگوی ائتلاف بین‌المللی آمریکایی در سوریه مدعی شد که تیراندازی امروز نیروهای ائتلاف به سمت اهالی روستای قامشلی، دفاع از خود بود.
آمریکا: تیراندازی به روستایی‌ها دفاع از خود بود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ ائتلاف بین‌المللی موسوم به ضد داعش به رهبری آمریکا در واکنش به درگیری امروز (چهارشنبه) نیروهای آمریکایی با اهالی روستای «قامشلی» واقع در شمال شرق سوریه، بیانیه‌ای صادر کرد.

سرهنگ «مایلز کاگینز» سخنگوی ائتلاف در این بیانیه‌، گفت نیروهای ائتلاف امروز در حال گشت‌زنی نزدیک قامشلی بودند و به ایست‌ بازرسی برخوردند که در کنترل نیروهای حامی دولت سوریه بود.

بر این اساس، کاگینز مدعی است نیروهای ائتلاف به آنها هشدار داده و اقداماتی در راستای کاهش تنش انجام دادند اما از سوی افراد ناشناس هدف شلیک سلاح‌های سبک قرار گرفتند.

این مقام آمریکایی افزود که نیروهای ائتلاف نیز برای دفاع از خود، پاسخ داده و به سمت آنها شلیک کردند.

وی بدون ارائه توضیح بیشتر درباره خساراتی که تیراندازی نیروهای ائتلاف به باور آورده، فقط مدعی شد که وضعیت اکنون آرام شده و ائتلاف در حال تحقیق در این باره است. نیروهای گشت نیز به پایگاه خود بازگشته‌اند.

پیشتر منابع سوری گزارش دادند اهالی روستای «خربه عمو» در حومه قامشلی در شمال شرق سوریه امروز (چهارشنبه) با نظامیان آمریکایی درگیر شده و آنان را مجبور به عقب‌نشینی از منطقه کردند.

خبرگزاری رسمی سوریه (سانا) نیز نوشت در این درگیری‌ها یکی از اهالی روستا با شلیک نیروهای آمریکایی کشته و یکی دیگر نیز زخمی شد.

برخی از اهالی روستای «خربه عمو» از سه حمله جنگنده‌های آمریکایی به این روستا خبر دادند. اما به هر حال نظامیان آمریکایی با ورود نیروهای کمکی و با پوشش جنگنده‌ها، به سرعت از اطراف روستا دور شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید