ورود اپل به فناوری 5G

کدخبر: ۳۲۵۲۹۷
اقتصاد نیوز:اگرچه هنوز 5G در همه جا در دسترس نیست اما بدون شک 5G یکی از بزرگترین امتیازهای فروش بیشتر در سال جاری و سالهای آتی خواهد بود.
ورود  اپل به فناوری 5G

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از انتخاب، اپل یکی از شرکت هایی است که در تلاش است بیش از یک تلفن هوشمند با پشتیبانی 5G ارائه دهد.

طبق گزارشی جدید ممکن است، اپل از ماژول آنتن  کوالکام خودداری کند و در عوض آنتن 5G خود را طراحی کند. این در حالی است که پیشبینی می شود اپل از مودم کوالکامX55 در آیفون های 5G خود استفاده کند و آنتن خود را برای آن طراحی می کند. اپل ظاهراً برای هر دو نتیجه ممکن روی طراحی آنتن کار می کند  خواه با مودم اختصاصی خود خواه با تکنولوژی کوالکام.

اما به نظر می رسد اپل نمی خواهد به دو دلیل واضح با آنتن کوالکام واد بازار شود. نخست این که این آنتن به تولید آیفونی ضخیم تر از آن چیزی که اپل می خواهد منجر شود و دوم این که اگر تصمیم بگیرد با قطعات خود کار کند احتمالا حق امتیاز کمتری به کواالکام پرداخت خواهد کرد.

آیفون 5G اپل از آنتن "آرایه فاز" استفاده می کند که از دو قسمت برای تشکیل یک پرتوی سیگنال استفاده می کند. این پرتو می تواند به صورت الکترونیکی هدایت شود. اپل در گذشته یک آنتن نسبتا ضعیف طراحی کرده است. اگر #antennagate را به خاطر دارید ، آیفون 4 با آنتن تولید می شد که اگر شما آن را به صورت اشتباه نگه می داشتید، سیگنال خود را از دست می داد. مطمئناً اپل بعد از آن واقعه درس خود را آموخته است و #antennagate دیگری برای اپل طراحی نخواهد کرد.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید