مذاکره حماس با روسیه در قطر

کدخبر: ۳۲۵۸۳۵
معاون وزیر خارجه روسیه با شماری از رهبران جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در دوحه قطر، درباره مساله فلسطین گفت و گو کرد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا، «میخائیل بوگدانوف» روز سه‌شنبه با «خالد مشعل»، «موسی ابو مرزوق» و «سامی خاطر» از رهبران حماس گفت و گو کرد.

بر اساس این گزارش، ۲ طرف در خصوص موضوع اتحاد میان گروه‌های فلسطینی و چشم‌انداز حل مناقشه فلسطینی-اسرائیلی درچارچوب قوانین بین المللی از جمله قطعنامه‌های شورای امنیت و مجمع عمومی سازمان ملل متحد و طرح صلح عربی به بحث و تبادل نظر پرداختند.

جزئیات بیشتری از این دیدار منتشر نشده است.

هیاتی از حماس مهر ماه گذشته نیز با بوگدانوف درباره مساله فلسطین و حل اختلاف میان گروه‌های فلسطینی در قطر گفت و گو کرده بود.

این دیدار در حالی صورت می‌گیرد که دونالد ترامپ رییس جمهوری آمریکا هشتم بهمن (بیست و هشتم ژانویه) برای حل و فصل مساله فلسطین طرح موسوم به معامله قرن را عنوان و شهر قدس شرقی را از اراضی فلسطین مستثنی کرده و به جای آن پیشنهاد تشکیل پایتخت فلسطین را در یکی از روستاهای نزدیک قدس اشغالی مطرح کرده است.

در این طرح حق بازگشت آوارگان به وطن مادری خود سلب و بر اسکان دایم آنان در کشورهایی مانند سوریه، اردن و لبنان تاکید شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید