نظر مجلس آمریکا درباره بهانه ترامپ برای ترور سردار سلیمانی

کدخبر: ۳۲۵۸۴۶
اقتصادنیوز: کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا ادعای دولت ترامپ درباره شهادت سردار سلیمانی را رد کرد.

 به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری صداوسیما، کمیته امور خارجی مجلس نمایندگان آمریکا در حساب توئیتری این کمیته، نوشت: تهدید مشخص و فوری برای نیروهای آمریکایی یا سایر پرسنل که مستلزم کشتن (به شهادت رساندن) قاسم سلیمانی باشد، وجود نداشته است. دولت (ترامپ) همچنان به تغییر داستانش در این زمینه ادامه می‌دهد. ما مشتاقانه منتظر جلسه استماع عمومی پمپئو در حضور کمیته امور خارجی مجلس و مردم آمریکا در روز ۲۸ فوریه هستیم.

گفتنی است؛ چند روز پیش، الیوت انگل، نماینده دموکرات مجلس نمایندگان و رئیس کمیته امور خارجه این مجلس با انتشار بیانیه‌ای اعلام کرد: دولت آمریکا با ارسال یک گزارش قانونی به کنگره، توجیهات حقوقی و سیاسی خود را درباره حمله اخیری که منجر به ترور (سپهبد شهید) قاسم سلیمانی شد، تشریح کرده است.

این گزارش رسمی به طور مستقیم با ارزیابی اشتباه رئیس جمهور (ترامپ) که بیان کرده بود برای جلوگیری از یک حمله قریب الوقوع علیه سفارت‌ها و کارکنان آمریکایی دستور این حمله را داد، در تناقض است. توضیح دولت آمریکا در این گزارش هیچ اشاره‌ای به تهدید قریب الوقوع نمی‌کند و نشان می‌دهد که توجیه مطرح شده از سوی رئیس جمهور برای مردم آمریکا اشتباه، سطحی و ساده بود.

وی افزود: دولت آمریکا در اقدامی که منجر به بدتر شدن شرایط شد، برای جلوگیری از توضیح دادن به کنگره به اشتباه ادعا کرد که کنگره تحت قطعنامه ۲۰۰۲ جنگ عراق پیشتر اختیار این حمله را داده بوده است. این نظریه حقوقی پوچ است. مجوز سال ۲۰۰۲ برای مقابله با صدام حسین به تصویب رسید. این قانون هیچ ارتباطی به ایران یا مقامات دولت ایران در عراق ندارد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید