عجیب‌ترین انتقالات دنیای فوتبال

کدخبر: ۳۲۶۰۶۹
اقتصاد نیوز:بارسلونا پنجشنبه به انتظارات پایان داد و یک مهاجم جذب کرد؛ البته این مهاجم نه آنخل رودریگز و لورن مورون، که مارتین بریت‌ویت، مهاجم 28 ساله و دانمارکی باشگاه لگانس، تیم نوزدهم جدول رده بندی لالیگا بود!
عجیب‌ترین انتقالات دنیای فوتبال

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از آی اسپورت، بارسلونا بریت‌ویت را با قراردادی بلندمدت (ژوئن 2024) به خدمت گرفته و برای آزادسازی او 18 میلیون یورو پرداخت کرده است. نکته جالب، رقم 300 میلیون یورویی درج شده در بندفسخ او با بارسلونا است که برای مهاجمی با سابقه و آمار او، کمی عجیب به نظر می‌رسد. از ظهر پنجشنبه و با اعلام خبر رسمی این انتقال، موجی از واکتش های شوکه شده و حیرت زده طرفداران در سرتاسر جهان به راه افتاده است؛ به همین بهانه در ادامه به 5 انتقال دیگری اشاره خواهیم کرد که کمتر کسی انتظار آن ها را داشت و جهان فوتبال را انگشت به دهان کرد:

 

5-اریک ماکسیم چوپو موتینگ (پاریسن‌ژرمن)

استوک سیتی در پایان فصل 18-2017 لیگ برتر با 33 امتیاز در رده نوزدهم جدول قرار گرفت و به چمپیونشیپ سقوط کرد. چوپو موتینگ کامرونی نیز در این فصل 32 بار در تمامی رقابت ها برای استوک به میدان رفت و 5 گل به ثمر رساند؛ آمار گلزنی مهاجم 30 ساله حتی از ژردان شکیری، مامه دیوف و پیتر کراوچ هم پایین تر بود تا استوک رغبتی به تمدید قرارداد با او نشان ندهد. او تا آخرین روز پنجره نقل و انتقالاتی تابستان 2018 بدون تیم بود تا این که شانس در خانه او را زد و موتینگ از یک بازیکن بدون تیم، تبدیل به بازیکن یکی از پرستاره ترین باشگاه های جهان شد.

چوپو موتینگ در 31 آگوست 2018 با انتقالی آزاد به پاریسن‌ژرمن پیوست و 18 روز بعد، نخستین بازی خود برای پاریسین را در لیگ قهرمانان برابر لیورپول انجام داد. دوران چوپو موتینگ در پارک دو پرنس، بیشتر با دخالت نابه‌جای او روی شوت کریستوف انکونکو در بازی مقابل استراسبورگ به خاطر آورده می‌شود؛ جایی که او شوت هم تیمی خود که داشت وارد دروازه می‌شد را با یک ضربه پای چپ به تیر دروازه کوبید!

 

4-پاپی جیلوبوجی (چلسی)

شوک روز پایانی نقل و انتقالات تابستان 2015، پیوستن پاپی جیلوبوجی مدافع 27 ساله نانت به چلسی با قراردادی 2.7 میلیون پوندی بود. جیلوبوجی که با انجام 59 بازی در دو فصل قبل لیگ یک فرانسه به لندن آمده بود، تنها یک روز بعد از امضای قرارداد با آبی ها از فهرست 25 نفره لیگ قهرمانان خط خورد تا خیلی زود متوجه شود باید انتظار چه چیزی را در استمفوردبریج بکشد.

در روزهایی که به آخرین نفس های مورینیو در لندن تبدیل شدند، جیلوبوجی تنها یک بازی برای چلسی انجام داد؛ دیداری در دور سوم جام اتحادیه برابر والسال، جایی که او در وقت های اضافه به جای رادامل فالکائو به میدان آمد! جیلوبوجی سنگالی در ژانویه 2016 با قراردادی قرضی به وردربرمن پیوست و در تابستان 2016، با امضای قراردادی 4 ساله با ساندرلند به دوران حضور خود در چلسی به شکلی رسمی پایان داد.

 

3-نیکلاس بندتنر (یوونتوس)

یک انتقال روز آخری دیگر؛ بندتنر که فصل 12-2011 را به شکلی قرضی در ساندرلند گذرانده و با آمار 8 گل در 30 مسابقه به آرسنال بازگشته بود، در یک سپتامبر 2012 و در آخرین ساعات پنجره نقل و انتقالاتی با قراردادی قرضی تا پایان فصل به یوونتوس، قهرمان ایتالیا، پیوست. مصدومیت ماهیچه ای او در برابر کالیاری در ماه دسامبر منجر به انجام یک عمل جراحی و دوری چندین ماهه او از میادین شد؛ دوری که در ابتدا 2 ماهه پیش بینی شده بود اما تا روزهای پایانی فصل به طول انجامید.

بازداشت او به دلیل رانندگی در حین مستی در ماه مارچ موجب بروز جنجال شد. بندتنر در آخرین بازی فصل و زمانی که قهرمانی یوونتوس در سری آ مسجل شده بود در دقیقه 74 به زمین آمد و در جریان شکست 3-2 برابر سمپدوریا به میدان رفت. بندتنر با انجام 11 بازی، بدون زدن گل و البته با یک عنوان قهرمانی! به آرسنال بازگشت.

 

2-به‌به (منچستریونایتد)

در آگوست 2010 و در شرایطی که تنها یک ماه از حضور به‌به در گیمارش می‌گذشت، او با انتقالی عجیب به منچستریونایتد پیوست. بعدها گفته شد که سرآلکس فرگوسن تنها یک روز پیش از نهایی شدن انتقال به‌به را دیده و به توصیه کارلوس کی‌روش او را جذب کرده است. موضوع جنجالی بعدی در این انتقال، هزینه واقعی آن بود؛ جایی که عنوان شد از مجموع هزینه 9 میلیون یورویی 5.5 میلیون یورو به گیمارش رسیده و 3.5 میلیون یورو سهم GestiFute، آژانس نقل و انتقالاتی تحت مدیریت ژرژ مندس شده است. به‌به در نخستین فصل حضور در یونایتد 7 بازی انجام داد و 2 گل به ثمر رساند و 3 فصل بعدی را به ترتیب در بشیکتاش، ریوآوه و پاکوس فریرا سپری کرد؛ داستان به‌به با منچستریونایتد با انتقال به بنفیکا در سال 2014، رسما به پایان رسید.

 

1-ژولین فائوبر (رئال مادرید)

به دلایلی که هنوز بر هیچ کس روشن نشده، ژولین فائوبر در آخرین روز پنجره نقل و انتقالاتی ژانویه 2009 با قراردادی قرضی تا پایان فصل از وستهم یونایتد به رئال مادرید پیوست. دوران بازی او در سانتیاگو برنابئو با این 3 نکته به خاطر آورده می‌شود: انجام تنها دو بازی، از دست دادن جلسه تمرینی و چرت زدن روی نیمکت در جریان دیدار با ویارئال!

رئال بندی برای دائمی کردن قرارداد (3 ساله) در این قرارداد قرضی گنجانده بود، اما طبیعی بود که با همین تصاویر، هیچ رئالی خواهان ادامه حضور فائوبر در برنابئو نباشد؛ پس مدافع راست فرانسوی به آپتون پارک بازگشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید