سخنگوی نیروهای مسلح یمن خبر داد؛

حمله مجدد به آرامکو؛ عملیات پهپادی-موشکی یمنی‌ها به اهداف حساس سعودی

کدخبر: ۳۲۶۱۹۲
اقتصادنیوز؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز از عملیات مشترک یگان پهپادی و موشکی ارتش به نام «توازن بازدارندگی سوم» در عمق عربستان سعودی خبر داد.
حمله مجدد به آرامکو؛ عملیات پهپادی-موشکی یمنی‌ها به اهداف حساس سعودی

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن امروز (جمعه) از انجام عملیاتی در عمق سعودی خبر داد و آن را «توازن بازدارندگی سوم» نامید.

بر اساس گزارش شبکه «المسیره»، وی اعلام کرد، این عملیات با دو موشک‌ بالستیک «قدس»، ۱۲ پهپاد صماد-۳ و موشک بالستیک و دوربرد ذوالفقار انجام شد.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن تصریح کرد، در این عملیات شرکت آرامکو و اهدف حساس دیگر در «ینبع» (در غرب عربستان) با دقت هدف گرفته شد.

سریع تأکید کرد، عملیات بازدارنده سوم پاسخ طبیعی و مشروع به جنایات ائتلاف است، جنایاتی که آخرین نمونه آن حملات به «الجوف» بود.

وزارت بهداشت یمن اعلام کرد، در حمله اخیر ائتلاف سعودی به استان الجوف ۳۵ تن از جمله ۲۶ کودک، کشته و ۲۳ نفر از جمله ۱۸ کودک، مجروح شده‌اند.

سخنگوی نیروهای مسلح یمن هشدار داد، در صورتی که نظامی سعودی به حملات و محاصره خود ادامه دهد، باید منتظر ضربات درآور و سختی باشد.

ارتش یمن در شهریورماه گذشته در پاسخ به حملات ائتلاف سعودی، پالایشگاه‌های «بقیق» و «خریص» مربوط به تأسیسات نفتی آرامکوی عربستان را هدف گرفته و آن را عملیات «توازن بازدارندگی دوم» نامیده بود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید