رئیس ستاد انتخابات استان:

40 درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند

کدخبر: ۳۲۶۲۰۷
رئیس ستاد انتخابات استان مازندران با اعلام اینکه از 8 صبح تا ساعت 20 امشب 40 درصد مردم مازندران در انتخابات مجلس شرکت کردند، گفت: این حضور همچنان ادامه دارد.
40 درصد مردم مازندران در انتخابات شرکت کردند

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از خبرگزاری ایلنا، حسین حسن نژاد در جمع خبرنگاران حاضر در ستاد انتخابات استان مازندران میزان مشارکت مردم را در یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی از ساعت 8 صبح تاکنون 40 درصد اعلام کرد و گفت: خوش بین هستیم این عدد به میانگین ده سال اخیر یعنی 65 درصد برسد.

وی به گزارشاتی مبنی بر خرید و فروش آراء در چند حوزه انتخاباتی استان اشاره کرد و افزود: در چند شهرستان استان خرید و فروش آراء گزارش شده است که با حضور به موقع فرمانداران، شورای تامین و دادستان 39 نفر که اقدام به این کار کرده بودند شناسایی و با آنان برخورد شد.

رئیس ستاد انتخابات استان مازندران در مجموع فضای عمومی انتخابات را مطلوب اعلام کرد و گفت: برخی از شعبه‌های اخذ رای به دلیل سابقه ذهنی که از این موضوع مطرح می‌شود ما با رصد های نظارتی در آن نقاط افزایش یافته است.

وی با بیان اینکه بر اساس اعلام اطلاعیه شماره 34 وزارت کشور انتخابات تا ساعت 10 امشب تمدید شده است، ادامه داد: شمارش بعد از اتمام اخذ آراء در استان انجام خواهد شد.

حسن نژاد توضیح داد: شمارش آرا در شعبات اخذ رای انجام سپس با حضور شورای نگهبان و هیات نظارت تطبیق شده و در نهایت به مردم اعلام می شود.

وی با بیان اینکه در این دوره از انتخابات مدیریت کردن شعب اخذ آرا خوب فراهم شده است، گفت: با ملاحظات امانتدار انتخابات مردم باشیم.

۲ میلیون و ۴۳۴ هزار و ۴۵۴ نفر در مازندران واجد شرایط رای دادن برای انتخابات یازدهمین دوره مجلس شورای اسلامی هستند.

۷ هزار و 148 نفر برای 290 کرسی نمایندگی در مجلس شورای اسلامی رقابت می‌کنند که سهم کاندیداهای مازندران ۱۲ کرسی است و 128 کاندیداها با هم در رقابت هستند.

 

 

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید