پاکسازی فروشگاه Google Play از برنامه های مخرب

کدخبر: ۳۲۶۳۲۷
​اقتصاد نیوز:گوگل برای حفظ امنیت کاربران صدها برنامه مخرب را از گوگل پلی حذف کرد.
پاکسازی فروشگاه Google Play از برنامه های مخرب

به گزارشاقتصاد نیوز به نقل از ایسکانیوز، گوگل که پیش از این برای ارائه تجربه بهتر به کاربران اندرویدی اقدام به حذف هزاران برنامه مخرب از گوگل پلی کرده بود، این بار نیز 600 برنامه را به دلیل نمایش تبلیغات بیش از حد از فروشگاه Google Play حذف کرد.

دلیل حذف این برنامه‌ها، تبلیغات مزاحم اعلام شده است. این برنامه‌ها حتی وقتی در پس زمینه اجرا می‌شوند، ممکن است تبلیغات روی گوشی نمایش بدهند یا هنگام باز کردن قفل گوشی اقدام به نمایش تبلیغات کنند.

در مقایسه با App Store مارکت اپل، Google Play از نظر امنیتی بسیار پایین است. اگر چه اخیراً گام‌های مهمی با سرویس‌های مختلفی از جمله Google Play Protect برداشته شده است، App Store بدلیل بررسی سخت گیرانه جزئیات برنامه‌ها و بروزرسانی‌های آنها توانسته اعتماد کاربران را بدست بیاورد.

حذف تقریبا 600 برنامه از فروشگاه Google Play ، که بیش از 3 میلیون برنامه در آن وجود دارد، بسیار ناچیز است. با این حال این حرکت نشان می‌دهد که Google در حال نبرد با برنامه‌هایی است که کاربران را آزار می‌دهند.

به گفته گوگل، این فقط آغاز راه است. در حالی که توسعه دهندگان مخرب در حال توسعه روش‌های مختلفی برای پوشاندن این تبلیغات در برنامه‌ها هستند همچنان اقدامات جدیدی برای شناسایی آنها در Google انجام می‌شود.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید