تلاش برای آغاز فعالیتهای خانه وارطان

کدخبر: ۳۲۶۳۴۶
اقتصادنیوز :سخنگوی شورای اسلامی شهر تهران گفت: شهردار تهران با وزیر راه و شهرسازی گفتگوهایی در خصوص ادامه فعالیت‌های خانه وارطان داشته اند اما اطلاعی از سرانجام آن ندارم.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از مهر ،علی اعطا  در خصوص سرانجام تذکری که در خصوص توقف فعالیت‌های خانه وارطان داده و از شهرداری درخواست کرده بود زمینه تداوم فعالیت آن را در قالب موزه معماری و خانه معماران فراهم کند، گفت: تذکری که پیش از این داده شده بود از جنس پیشنهاد و درخواست بود. در سال ۹۴ تفاهم نامه‌ای تحت عنوان تأسیس خانه گفتمان معماری و شهر بین وزارت راه و تشکل‌های ۱۲ گانه معماری و شهرسازی شکل گرفت که بدنبال رسیدن اهدافی همچون توسعه عرصه‌های عمومی شهر، گفتمان سازی، آموزش، افزایش زیست پذیری و ارتقا کیفیت زندگی خانه وارتان فعالیت‌های خود را آغاز کرد که مورد استقبال نیز قرار گرفت.

در ماههای اخیر فعالیت این خانه متوقف شده که ما پیشنهاد دادیم شهرداری تهران که در حال حاضر فعالیت‌هایی در حوزه توسعه فضاها و اماکن عمومی و ایجاد خانه گفتمان انجام می‌دهد، از این بنای آماده که چندین سال نیز فعالیت می کرده و رونق داشته می‌تواند از این مکان بر اساس رویه‌های مدیریت خود شهرداری استفاده کند.

وی افزود: بعد از تذکر من، پیگیری‌هایی از طریق شهردار انجام شد و شهردار تهران گفتگویی در این رابطه با وزیر راه و شهرسازی داشته است که یا خود وزارت راه فعالیت آن را از سر گیرد و اگر به دلایلی که هنوز هم برای ما مشخص نیست شهرداری فعالیت‌های آن را دنبال کند اما اینکه این مذاکرات به چه نتیجه‌ای رسیده اطلاعی ندارم و هنوز شهرداری پاسخ تذکر من را نداده است.

عبدالرضا گلپایگانی معاون شهرسازی و معماری شهردار تهران نیز در خصوص ادامه فعالیت خانه وارطان   گفت: نظر شهردار این است که فعالیت‌های این خانه تداوم پیدا کند و در تلاش و رایزنی برای از سرگیری فعالیت‌های این خانه است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از قیمت کارخانه‌ای جدید محصول محبوب ایران خودرو

      اقتصادنیوز : ایران خودرو برای محصول محبوب خود قیمت جدید اعلام کرد تا متقاضیان این خودرو شوکه شوند.

    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید