تشکیل اتحادیه تأمین اینترنت از ارتفاع بالای زمین

کدخبر: ۳۲۶۴۵۳
​اقتصاد نیوز:شرکت لون با همکاری شرکت های مخابراتی اتحادیه ای تشکیل داده تا سرویس اینترنت از لایه استراتوسفر جو برای کل جهان فراهم کند.
تشکیل اتحادیه تأمین اینترنت از ارتفاع بالای زمین

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از خبرگزاری مهر، گروهی از شرکت ها در حوزه های مختلف مخابرات، فناوری، هوافضا و فضانوردی از جمله لون(پروژه اینترنت بالنی  آلفابت)، ایرباس دیفنس اند اسپیس  و سافت بانک اتحادیه ای به نام HAPS را تشکیل داده اند.هدف این اتحادیه  گسترش استفاده از وسایل نقلیه ای است که در ارتفاع بالا و در لایه استراتوسفر زمین حرکت می کنند و اینترنت پرسرعت را فراهم می کنند.

شرکت های HAPS موبایل، لون، آئرو ویرونمنت، ایرباس دینفس اند اسپیس، بهارتی آیرتل لیمیتد، چاینا تله کام، دویچ تله کام، اریکسون، اینتل ست، نوکیا، سافت بنک و تلفونیکا در این اتحادیه شرکت کرده اند. البته اعضای اولیه این اتحادیه HAPSموبایل و لون هستند.

اعضای این اتحادیه باید دولت ها را به سمت تهیه اینترنت در ارتفاع زیاد از سطح زمین در یک محیط مشارکتی با مشخصات و استانداردهای مشترک سوق دهند. هدف این امر ایجاد پیامی قانع کننده برای عرضه و فروش اینترنت در ارتفاع زیاد از سطح زمین است. این اتحادیه معتقد است فراهم کردن اینترنت در ارتفاع بالا مزایای زیادی دارد.  چنین اینترنتی در لایه استراتوسفر جو فراهم می شود که در ارتفاعی بالاتر از زیرساخت های زمینی اما زیر ماهواره ها است. به همین ترتیب از بروز تداخل روی زمین جلوگیری می کند .

این در حالی است که هنوز موفقیت این اتحادیه مشخص نیست. با این وجود قبلا «لون» توانسته اینترنت را برای مردم پورتوریکو، کنیا و پرو  فراهم کند. اکنون نیز  مشغول بررسی طرح «اینترنت پهپاد» است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید