جزئیات نشست غیر علنی مجلس با وزیر بهداشت درباره کرونا

کدخبر: ۳۲۶۵۵۹
اقتصاد نیوز: سخنگوی هیئت رئیسه مجلس نشست غیر علنی قوه مقننه با وزیر بهداشت درباره کرونا را تشریح کرد.

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از تسنیم،  اسدالله عباسی سخنگوی هیات رئیسه مجلس در حاشیه جلسه علنی صبح روز (دوشنبه 5 اسفند) قوه مقننه با حضور در جمع خبرنگاران درباره جلسه غیر علنی صبح امروز نمایندگان با نمکی وزیر بهداشت، گفت: طبق گزارشی که وزیر بهداشت به نمایندگان ارائه کرد بسیاری از  بستری شدن اشخاص در بیماستان ها مربوط به بیماران مبتلا به آنفلوآنزا است و تقریبا 47 نفر در کشور به کرونا مبتلا شدند و متاسفانه 12 نفر تا امروز بر اثر این بیماری فوت کردند.

وی با بیان اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت دو نفر مبتلا به ویروس کرونا در تهران شناسایی شده اند، ادامه داد: این 2 نفر از قم به تهران آمده بودند، در استان قم نیز به هر کدام از خانواده ها یک «پک» شامل ماسک و مایع ضدعفونی کننده داده شده است، عامل ابتلا افرادی بودند که از پاکستان، افغانستان و چین وارد کشور شده بودند، برخی از این افراد از مبادی ورودی غیرقانونی وارد کشور شده بودند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اضافه کرد: با بیان اینکه طبق گزارش وزارت بهداشت از نظر امکانات بهداشتی و پزشکی کمبودی در کشور وجود ندارد و نباید شهروندان در این خصوص نگرانی داشته باشند، فقط توصیه  این است که برای پیشگیری افراد از ماسک و مایع ضدعفونی کننده استفاده و از دست دادن و روبوسی خودداری کنند.

نماینه رودسر و املش در مجلس دهم ،تصریح کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت با گرم شدن هوا این ویروس از بین خواهد رفت، وضعیت تعطیلی مدارس و دانشگاه ها نیز بر اساس شرایط موجود در کشور تصمیم گیری خواهد شد و از طریق رسانه های رسمی کشور اعلام می شود.

عباسی با تاکید براینکه  افراد از حضور در تجمعات ورزشی و اردوهای دانش آموزی خودداری کنند تا شیوع این ویروس کنترل شود تا با مشکلات حادی رو به رو نشویم، عنوان کرد: طبق گزارش وزیر بهداشت در برخی مناطق کشور مواردی از «کرونا» شناسایی شده از این رو مبادی ورودی کشور و پروازها تحت کنترل قرار دارد، افرادی که وارد کشور می شوند از طریق دمای بدن و علائم کرونا مورد بررسی قرار می گیرند.

سخنگوی هیئت رئیسه مجلس اظهارداشت: بخشی از علائم مربوط به آنفلوآنزای حاد است و ربطی به کرونا ندارد، بنابراین مردم ضمن پیشگیری باید تلاش کنند دستورالعمل های وزارت بهداشت را عمل کنند تا از این مرحله عبور کنیم.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید