چگونه تلفن همراه خود را ضدعفونی کنیم؟

کدخبر: ۳۲۶۵۷۲
اقتصاد نیوز: متخصص بیماری های عفونی گفت:برای مقابله با ویروس کرونا یکی از روش های موثر می تواند ضدعفونی کردن تلفن همراه باشد.
چگونه تلفن همراه خود را ضدعفونی کنیم؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران، محمدجواد دهقان نیری، متخصص بیماری های عفونی گفت: برای ضدعفونی کردن تلفن همراه از ویروس ها می توانید از مواد ضدعفونی کننده الکلی استفاده کنید البته توجه داشته باشید این مواد ۷۰ درجه همراه با آب مقطر استفاده شود.همچنین بعد از اتمام این کار حتما دست هایتان را تمیز بشویید.

او ادامه داد: برای اینکه بعد از ضدعفونی کردن تلفن همراهتان پاکیزه بماند از قرار دادن در بر روی میز کار یا هرجایی که فکر می کنید ممکن است آلوده باشد خودداری کنید، همچنین برای هر بار استفاده از تلفن همراه دست هایتان را بشویید.

طریقه تمیز کردن تلفن همراه

محمدباقر زارعیان عضو هیئت مدیره اتحادیه تلفن همراه هم در این باره با اشاره به اینکه قبل از استفاده از مواد ضدعفونی کننده تلفن همراه را خاموش کنید، گفت: برای اینکه ال سی دی و بقیه قسمت های تلفن همراهتان آسیبی نرسد قبل از ضدعفونی کردن حتما باتری را از تلفن همراه خود خارج کنید و بعد از اتمام این کار بر روی تلفن همراه  چند دقیقه ای صبر کنید تا خشک شود و بعد روشن کنید.

او با اشاره به اینکه هرگز از محلول بر روی نمایشگر نریخته و تنها به وسیله آغشته کردن پارچه به محلول آن را تمیز کنید، ادامه داد: ابتدا یک دستمال کاملاً تمیز آغشته به مواد الکلی برداشته و آن را بر سطوح تلفن همراه بکشید، حتما به این نکته توجه کنید که دستمال نمدار باشد، خیس بودن دستمال می تواند به ال سی دی تلفن همراه آسیب وارد کند و باعث لک دار شدن آن شود.

عضو هیئت مدیره اتحادیه تلفن همراه گفت: حفره‌های اسپیکر محل دیگری است که گرد و غبار به راحتی درون آن جمع می‌شود. اگر احساس می‌کنید این بخش بیش از حد کثیف بوده و نیاز به ضد عفونی کردن اساسی دارد، باید از خلال دندان و پنبه استفاده کنید. برای این کار دقت کافی داشته باشید چرا که فرو رفتن بیش از حد خلال دندان می‌تواند باعث آسیب زدن به سخت افزارهای داخلی شود.

استفاده از لوازم جانبی روشی مناسب در مقابله با ویروس ها

با استفاده از قاب محافظ فرآیند تمیز کردن تلفن همراه به مراتب ساده‌تر خواهد شد، در این صورت نیاز به استفاده از محلول به منظور ضد عفونی کردن بدنه از بین می‌رود چرا که بعد از بیرون درآوردن قاب می‌توان آن را به صورت عادی با استفاده از مواد شوینده ضد عفونی کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید