چرا فقط دشمنان آمریکا کرونا گرفته اند؟

کدخبر: ۳۲۶۷۸۱
​اقتصاد نیوز:علیرغم همه حرف و حدیث هایی که در مورد انتشار ویروس کرونا در ایران وجود دارد اما یک نکته بسیار مهم در این ماجرا این است که چرا دو دشمن اصلی آمریکا در جهان یعنی چین و ایران امروزه به صورت فیزیکی و روانی با این ویروس مقابله می کنند؟
چرا فقط دشمنان آمریکا کرونا گرفته اند؟

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از اسپوتنیک ، این نکته زمانی بیشتر نمود پیدا می کند که مشاهده می کنیم ویروس در بسیاری از کشورها سرایت یافته ولی آمار چندانی از ابتلای آمریکایی ها و یا متحدینشان به این ویروس وجود ندارد مخصوصا که به عنوان مثال تعداد چینی هایی که به آمریکا سفر می کنند و از سوی دیگر تعداد آمریکایی هایی که به چین سفر می کنند بسیار بیشتر از تعداد شهروندان ایران و چین است که میان ایران و چین تردد دارند.

مضاف بر این باید توجه داشت که شهر ووهان حدود دو سه ماه قبل از این ماجرا شاهد حضور صدها نظامی آمریکایی برای اجرای یک مانور جنگ بیولوژیک در این شهر بود و هزاران شهروند آمریکایی معمولا به شهر ووهان تردد دارند و داشتند اما تعداد بسیار کمی ایرانی به این شهر تردد دارند.

از نظر همه معادلات می بایست در حال حاضر تعداد خیلی بیشتری آمریکایی به این ویروس مبتلا می بودند؛ اما مشاهده می کنیم که تعداد آمریکایی های مبتلا به این ویروس بسیار کم است.

یکی از موارد دیگر ممکن است بحث پرهیز و امکانات باشد که در حال حاضر در ایالات متحده وجود دارد، اما به دلیل تحریم ها در ایران وجود ندارد؛ این در حالیست که چین از این منظر مشکلی ندارد.

بحث دیگری که مطرح می باشد خدمات بهداشتی و پزشکی است که نمی توان انکار کرد در ایران ما پزشکانی داریم که در همه جای جهان زبان زد هستند.

اینکه به یکباره تعداد زیادی از کادر پزشکی ایران از پزشک گرفته تا پرستار که معمولا از همه بیشتر مراقب سلامتی خود هستند، با این ویروس دست و پنجه نرم می کنند هم نکته بسیار قابل تامل دیگری است.

اگر آمریکایی ها هیچ اقدامی نکرده باشند حداقل کاری که انجام داده اند، این است که به دلیل تحریم های خود علیه ملت ایران کیت های پزشکی لازم و دستگاه های مورد نیاز در اختیار ایرانی ها نبوده تا بتوانند از ورود ویروس پیشگیری کنند.اینکه شهر قم از میان همه شهرهای ایران هدف ویروس قرار گرفته باشد نیز خود نکته دیگری در این ماجرا است.

هدف این نیست که در مورد قصورهای زیادی که موجب انتشار این ویروس در ایران شده گذشت کرد، بلکه هدف این است که به زاویه دیگری از ماجرا نیز بنگریم چون اهمیت زیادی دارد.

آیا احتمال دارد ماجرا به نوعی یک جنگ بیولوژیک باشد که آمریکایی ها علیه ایران راه انداخته اند؟

آیا در این صورت نباید تدابیر دیگری اتخاذ شود تا بررسی کرد که چگونه اینها چنین جنگی را بر علیه ما راه انداخته اند و عوامل آنها که بوده اند و که هستند؟

چرا به یکباره سر و کله ویروس یک روز مانده به انتخابات در ایران پیدا شد؟

آیا این ماجرا برنامه ریزی شده نبوده است؟

چرا رسانه های وابسته به آمریکا و متحدین آن در منطقه تلاش دارند فضای ناامنی در میان مردم ایران ایجاد کنند و شایعه پراکنی می کنند؟

چرا برخی هم در داخل کشور با آنها همراهی می کنند؟

چگونه ماسک و مواد ضد عفونی که باید هر چه سریعتر در اختیار مردم قرار گیرد نایاب شده است؟

آیا این افراد فقط محتکر هستند و یا اینکه خیانتکارانی که با دشمن علیه ملت همکاری می کنند تا ویروس سریعتر در کشور انتشار یابد؟

چرا برخی کشورهای دشمن با ایران زمزمه قرنطینه کردن کل ایران را مطرح کرده اند و برخی کشورهای همسایه که تا به دیروز خریدار کالای ایرانی بودند و ایران از طریق آنها می توانست ارز مورد نیاز خود را به دست آورد حالا علاوه بر قطع مراودات خود با ایران خرید کالای ایرانی را متوقف کرده اند، آیا ماجرا بوی توطئه نمی دهد؟

چرا برخی از رسانه های وابسته به آمریکا و متحدین آن، مطرح می کنند که ایران بزرگترین صادر کننده ویروس کرونا است و مدام در مورد اینکه افرادی که به ایران سفر کرده اند ، مبتلا به ویروس شده اند و یا اینکه ایرانی هایی که به کشورهای دیگر سفر کرده اند ناقل ویروس بودند و هستند در حالی که در مورد انتقال ویروس از راه شهروندان کشورهای دیگر بحثی به عمل نمی آید؟

آیا به این دلیل نیست که می خواهند سفر به ایران و حتی سفر توریست ها به ایران را متوقف کنند تا این درآمد ارزی هم از ایران سلب شود؟

به هر حال به نظر می آید که ماجرای ویروس کرونا مقداری مشکوک تر از معمول به نظر می آید و مقداری هم به تدبیر بیشتری در این زمینه نیاز است تا با همکاری مردم و دولت هرچه سریعتر بر این ماجرا غلبه بتوان شد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید