فتحعلی اویسی کجاست؟

کدخبر: ۳۲۶۷۸۶
اقتصاد نیوز:فتحعلی اویسی بازیگری است که جزو چهره‌های نوستالژیک سینمای ایران محسوب می‌شود.
فتحعلی اویسی  کجاست؟

به گزارش  اقتصاد نیوز به نقل از تابناک؛ فتحعلی اویسی زاده ۱۳۲۴ در فردو از توابع قم، بازیگر تئاتر، سینما، تلویزیون ایرانی است. اویسی فارغ التحصیل کارگردانی و بازیگری سینما از دانشگاه ایالتی تگزاس آمریکاست و در سال ١٣۵٣ به ایران بازگشت.

شروع فعالیت سینمایی اویسی با بازی در فیلم قدغن (علیرضا داودنژاد) در سال ١٣۵٧ بود و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد.

فتحعلی اویسی

اویسی پس از اتمام تحصیل به عضویت سیمای جمهوری اسلامی درآمد و در دهه شصت در فیلم‌های بسیاری بازی کرد چند فیلم ناموفق هم کارگردانی کرد. در اوایل دهه هفتاد دوباره به کارگردانی روی آورد و سومین فیلم بلندش (مریم و میتیل) فیلم موفقی از آب درآمد.

فتحعلی اویسی در نیمه دوم دهه هفتاد در تلویزیون فعال بود و بازی‌های زیبائی هم از خود به نمایش گذاشت. او در سینما بازی ماندگاری در فیلم‌های ناخدا خورشید (ناصر تقوائی، ۱۳۶۵)، سرب (مسعود کیمیائی، ۱۳۶۷)، هی جو (منوچهر عسگری نسب، ۱۳۶۷)، بانو (داریوش مهرجوئی، ۱۳۷۰)،جهان پهلوان تختی (بهروز افخمی، ۱۳۷۶) و فیلم مومیائی۳ (محمدرضا هنرمند، ۱۳۷۸) داشته است.

او در سال‌های اخیر و پس از حضور مداوم در یک مجموعه تله فیلم، کم کارتر از قبل شده است. به تازگی تصویری از فتحعلی اویسی و فرزندانش منتشر شده که در شبکه های اجتماعی مورد توجه قرار گرفته است.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید