سخنگوی هیات رئیسه مجلس:

مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه‌هاست

کدخبر: ۳۲۶۸۳۴
سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد که در شرایط کنونی باید سفرها و تجمعات غیرضروری کنسل شود و شیوه زیارت نیز می تواند تغییر کند تا با پیشگیری تا گرم شدن هوا از این مرحله عبور کنیم.

به گزارش اقتصادنیوز، اسدالله عباسی در گفت و گو با ایسنا با اشاره به ضرورت انجام اقدامات پیشگیرانه جهت جلوگیری از مبتلا شدن به ویروس کرونا، بیان کرد: باتوجه به گزارشی که وزیر بهداشت در جلسه روز دوشنبه مجلس ارائه دادند اکنون نه درمانی در خصوص کرونا وجود دارد و نه دارویی برای آن کشف شده است‌. این ویروس یک پدیده اجتناب ناپذیر است که در بیش از 30 الی 40 کشور دنیا سرایت کرده است.

وی در ادامه اظهار کرد: به دلیل رفت و آمدهای بعضی از اتباع کشورهای همسایه مثل افغانستان، پاکستان و حضور حدود 1000 نفر از اتباع چینی در قم باعث شد این بیماری نیز به کشور ما سرایت کند. امروز تنها راه ممکن پیشگیری است که در گام اول باید از تجمع در اماکن نظیر مدارس، دانشگاه‌ها، اماکن ورزشی و مذهبی جلوگیری شود. از انجام ترددهای غیر ضروری نیز باید پرهیز شود.

سخنگوی هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: استفاده از مواد صدعفونی کننده و ماسک برای افرادی که نشانههای مشکوک بیماری را دارند ضروری است. تنها راه مصون ماندن از این بیماری توجه به نکات بهداشتی و دستورالعمل های وزارت بهداشت است که متاسفانه در چند روز گذشته شاید خیلی جدی به این موضوع توجه نشد و شاهد افزایش سفرهای غیر ضروری به استان گیلان و مازندران بودیم.

وی در ادامه تاکید کرد: سفرها و تجمعات غیر ضروری باید کنسل شود و شیوه زیارت نیز می‌تواند در شرایط کنونی تغییر کند. باید با پیشگیری تا گرم شدن هوا از این مرحله عبور کنیم. تا زمان سرد بودن هوا این ویروس ماندگار است اما با گرم شدن هوا از بین خواهد رفت.

وی در پایان افزود: مجلس موافق تعطیلی مدارس و دانشگاه ها تا پایان سال است چراکه یک پیشنهاد کارشناسی و پزشکی در شرایط کنونی است. مدارس و دانشگاه ها می توانند یک ماه بیشتر سال تحصیلی را در تابستان ادامه دهند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید