هشدار وزارت خارجه انگلیس به اتباع خود:

به 100 کیلومتری مرز ایران هم نزدیک نشوید!

کدخبر: ۳۲۶۹۲۹
اقتصادنیوز: وزارت امور خارجه انگلیس با صدور بیانیه‌ای، هشدار مسافرتی اتباع این کشور به ایران را با یک سطح کاهش از مرحله جلوگیری هرگونه سفر به ایران به امکان سفرهای ضروری کاهش داد.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایرنا؛ براساس این بیانیه، از همه اتباع انگلیسی خواسته شده تا از نزدیک شدن به ۱۰۰ کیلومتری مرز ایران و افغانستان و ۱۰ کیلومتری مرز ایران و عراق، استان سیستان و بلوچستان و مناطق شرقی بم تا جاسک خودداری کنند.

با این حال، وزارت امور خارجه انگلیس سفر شهروندان انگلیسی که از تابعیت مضاعف برخوردارند، به ایران را توصیه نمی‌کند.

در بخش دیگری از این بیانیه به شیوع ویروس کرونا در ایران اشاره شده و آمده است: مقام‌های ایران در بخش‌های از کشور تدابیری را برای محدود کردن گسترش این ویروس در نظر گرفته‌اند. «براین اساس وزارت بهداشت دستورالعمل‌هایی را صادر کرده که اگر از ایران به انگلیس باز می‌گردید باید در نظر قرار دهید.»

وزارت بهداشت انگلیس در پی شیوع ویروس جدید کرونا که تاکنون جان بیش از 2 هزار و ۵۰۰ نفر را در کشورهای مختلف جهان گرفته و ده‌ها هزار نفر را مبتلا کرده است، دیشب (سه‌شنبه‌شب) دستورالعمل تازه‌ای را منتشر کرده که براساس آن مسافران ایرانی که از ۳۰ بهمن به این سو وارد انگلیس شده‌اند به مدت دو هفته خود را قرنطینه کنند.

براساس این دستورالعمل، از افراد خواسته شده تا حتی اگر از علائم این بیماری برخودار نیستند، با سازمان ملی بهداشت انگلیس تماس گرفته و در مدت قرنطینه با کسی تماس نداشته باشند. علاوه بر ایران، به مسافرانی که از مناطق شمال ایتالیا، کره‌جنوبی و استان «هوبی» چین از ۳۰ بهمن به این سو، به انگلیس سفر کرده‌اند توصیه شده از این دستورالعمل پیروی کنند.

توصیه‌های مشابهی برای مسافرانی که در ۱۴ روز گذشته از کشورهای چین، تایلند، ژاپن، جمهوری کره، هنگ کنگ، تایوان، سنگاپور و مالزی به انگلیس سفر کرده‌اند صادر شده است؛ با این تفاوت که افراد در صورت مشاهده علائم خفیف این بیماری، به دستورالعمل‌ها عمل کنند.

وزارت بهداشت انگلیس اعلام کرد پروازهایی را که بصورت مستقیم از کشورهای یاد شده به بریتانیا صورت می‌گیرد زیر نظر دارد و هنگام ورود یا خروج مسافران از فرودگاه توصیه‌های پزشکی را به آنها اعلام می‌کند.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید