هجوم ثروتمندان برای خرید سهام شرکت مدعی کشف واکسن کرونا

کدخبر: ۳۲۷۰۸۰
​اقتصاد نیوز:قیمت هر سهم شرکت داروسازی مُدرنا پس از آن که روز دوشنبه از کشف واکسن کرونا خبر داد از ۱۸.۵ به ۲۹.۹ دلار در جریان معاملات روز چهارشنبه بورس نَزدَک جهش کرد.
هجوم ثروتمندان برای خرید سهام شرکت مدعی کشف واکسن کرونا

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از یور نیوز، شرکت بیوتکنولوژی «مدرنا» (Moderna) که یک شرکت داروسازی آمریکایی است، دو روز پیش از کشف واکسن​ «اِم‌آر‌اِن‌اِی-۱۲۷۳» (mRNA-1273) برای ویروس کرونا خبر داد و اعلام کرد که این واکسن را برای آزمایش بیشتر به سازمان ملی آلرژی و بیماری‌های عفونی آمریکا ارسال کرده است.

شرکت مدرنا همچنین ابراز امیدواری کرد که آزمایش‌های اولیه این واکسن بر روی انسان از ماه آوریل آینده آغاز شود و تولید و مصرف انبوه آن حداقل پس از یک سال رواج پیدا کند.

کشورهای اروپایی برای مهار کرونا چه می‌کنند؟

همزمان با انتشار این خبر، قیمت هر سهم شرکت مدرنا که عضو بورس نزدک آمریکاست، نزدیک به ۱۸.۵ دلار در حال معامله بود ولی با افزایش تقاضای خرید سهام این شرکت، بهای آن تا پایان معاملات روز دوشنبه به ۲۱.۸۸ دلار افزایش یافت.

با آغاز داد و ستدهای روز سه‌شنبه بورس نزدک و هجوم سرمایه‌گذاران برای خرید سهام مدرنا، بهای هر سهم این شرکت تا ۲۶.۶۹ دلار صعود کرد. این نرخ در روز چهارشنبه به اوج ۲۹.۹ دلار نیز رسید ولی سپس در نزدیکی قیمت ۲۹ دلار به تعادل رسید.

بدین ترتیب بهای هر سهم شرکت مدعی کشف واکسن کرونا در فاصله دو روز نزدیک به ۵۷ درصد رشد کرد.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • نیم قرن با اقتصاد ایران؛ ۲۹ اسفند

      اقتصادنیوز: «نیم قرن با اقتصاد ایران» به سال چهارم رسید. ما در این بخش‌ تلاش می‌کنیم روندهای اقتصاد ایران و جهان را…

    کارگزاری مفید