اظهارات ترامپ درباره کرونا نشان دهنده بی‌اطلاعی او از سلامت جامعه است

کدخبر: ۳۲۷۰۸۴
اقتصادنیوز: یک مقام سازمان بهداشت جهانی اظهارات رئیس جمهور آمریکا در خصوص شیوع ویروس کرونا را بی‌ربط دانست.

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از باشگاه خبرنگاران جوان، یک مقام مشاور بخش سیاست‌های بخش بهداشت در دولت پیشین آمریکا اظهارات دونالد ترامپ، رئیس جمهور این کشور در خصوص واکنش دولت او در مورد شیوع ویروس کرونا را تا حدی بی‌ربط توصیف کرد.

دکتر امانوئل، که اکنون مشاور ویژه مدیر کل سازمان بهداشت جهانی است، گفت: اظهارات ترامپ نشان می‌دهد چقدر اطلاعات رئیس جمهور درباره سلامت عمومی جامعه اندک است.

این مقام دولتی سابق آمریکا با اشاره به اظهارات ترامپ در خصوص شوکه شدن از شمار قربانیان سالانه آنفلوآنزا، افزود: بیشتر حرف‌های ترامپ تا حدی بی‌ربط بود.

دکتر امانوئل در ادامه گفت ترامپ اذعان کرد از اینکه سالانه بین ۲۵ تا ۶۹ هزار نفر در اثر ابتلا به آنفلوآنزا جان خود را از دست می‌دهند، تعجب کرده است. این موید آن است که تا په حد اطلاعات اندکی درباره سلامت عمومی و به‌ویژه سلامت عمومی در آمریکا دارد.

وی تاکید کرد که مقامات این سازمان هنوز اطلاعات حیاتی راجع به ویروس کرونا، که برای اولین بار در چین ظاهر شد و از آن زمان تاکنون بیش از ۸۰ هزار نفر را در بیش از سی کشور آلوده کرده است، در اختیار ندارند.

ترامپ پیش از این گفته بود: «ریسک کرونا برای مردم آمریکا بسیار اندک است. برای مقابله و مهار کردن این بیماری در صورت شیوع آن، البته اگر شیوع پیدا کند، آمادگی داریم.»

«بنجامین وایلر» استادیار بیمارستان آموزشی ماونت ساینا در نیویورک نیز در گفت‌وگو با بی‌بی‌سی اعلام کرد برخلاف سخنان دونالد ترامپ که بیماری ناشی از ویروس کرونا را مشابه آنفلوانزا دانست، احتمال اینکه ویروس کرونا، در صورت شیوع گسترده در کشور، جان افراد زیادی را بگیرد، بیشتر از یک آنفلوانزای فصلی است.

بر اساس آخرین آمار، تاکنون حدود ۸۲ هزار مبتلا به ویروس کرونا شناسایی شده‌اند. در این میان برخی کشور‌ها مانند عربستان به پنهان‌کاری در اعلام آمار دقیق محکوم شده‌اند. در آفریقا نیز به دلیل نبود زیرساخت‌های لازم برای تشخیص این بیماری، آمار دقیقی در این‌باره در دست نیست.

 

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید