فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی در ترکیه

کدخبر: ۳۲۷۱۸۷
​اقتصاد نیوز:بعد از انتشار گزارش حمله هوایی در سوریه که به کشته شدن دست کم ۳۰ سرباز ترکیه در خاک این کشور منجر شد، شایعات در رابطه با آغاز یک جنگ تمام عیار میان این دو کشور بالا گرفت و حالا خبر رسیده که کلیه شبکه های اجتماعی در خاک ترکیه مسدود شده اند.
فیلترینگ تمام شبکه های اجتماعی در ترکیه

به گزارش اقتصاد نیوز به نقل از دیجیاتو،طبق اعلام وبسایت نت بلاکس که بر ترافیک اینترنت در سراسر دنیا نظارت دارد در میان انبوه این شبکه ها، توییتر، فیسبوک و اینستاگرام اولین پلتفرمهایی بودند که شب گذشته توسط اپراتور دولتی ترک تله کام حوالی ساعت ۱۱:۳۰ شب به وقت محلی این کشور فیلتر شدند. گفته می شود در همین ساعات سرورهای بک اند یوتیوب و واتس اپ هم در این کشور با اختلال روبرو شدند.

این اتفاق بعد از آن رخ داد که خبر کشته شدن دست کم ۹ سرباز ترک (که البته شمارشان در ساعات اولیه صبح امروز بیشتر هم شد) در حمله هوایی ارتش سوریه به ادلب منتشر شد.

فیلترینگ شبکه های اجتماعی ترکیه
 

آخرین آمار منتشر شده توسط نت بلاکس

البته حساب های کاربری رسانه های مهم خبری در این کشور همچنان فعال هستند چراکه این اکانت ها به صورت مستمر اقدام به انتشار خبرهای مربوط به حمله هوایی سوریه و اعلام آمار کشته شدگان می کنند.

بدنبال انتشار خبر این حمله هوایی شایعات زیادی در فضای مجازی ترکیه دست به دست شد از جمله آنکه گفته می شد ترکیه میخواهد مرزهایش را برای ورود پناهجویان سوری به کشورهای اروپایی باز کند. همچنین برخی خبر دادند که پارلمان ترکیه در آنکارا قصد دارد علیه سوریه اعلام جنگ کند.

طبق سوابق تاریخی ثبت شده ارتش ترکیه در اکتبر سال ۲۰۱۹ نیز طی عملیاتی به نام بهار صلح به مواضع PKK و داعش در شمال سوریه یورش برد و در این برهه نیز محدودیت هایی روی شبکه های اجتماعی داخلی این کشور اعمال شد.

در طول عملیات دیگری به نام سپر فرات که در اوت سال ۲۰۱۶ توسط ارتش ترکیه انجام شده کلیه شبکه های اجتماعی در خاک این کشور به مدت ۷ ساعت از دسترس خارج شدند.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    کارگزاری مفید