طرح اسرائیل برای تقسیم مسجدالاقصی و ساخت «هیکل»

کدخبر: ۳۲۷۶۳۱
اقتصادنیوز؛ برخی منابع آگاه از تبلیغ طرحی در برخی محافل سیاسی و دینی رژیم اسرائیل سخن می‌گویند که اساس آن تقسیم مسجدالاقصی بدون تخریب بناست و از نظر آنها می‌تواند یک «راه‌حل میانه» برای بنای «هیکل» (معبد) موهوم بدون تخریب «قبة الصخره» باشد.
طرح اسرائیل برای تقسیم مسجدالاقصی و ساخت «هیکل»

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از فارس؛ این طرح به ساخت معبد ادعایی صهیونیست‌ها در شمال صحن قبة الصخره و بدون تخریب این بنا فرامی‌خواند و بخش شمالی را به صورت کامل قطع می‌کند تا ویژه ساخت معبد به شکل مستطیل باشد.

در ادامه این گزارش آمده، بیش از یک سوم مساحت مسجدالاقصی در مرحله اول اجرای طرح مذکور کسر می‌شود و مسجد قبلی و قبة الصخره بدون تغییر باقی می‌ماند. طی ماه‌های گذشته نیز طرح‌هایی مشابه طرح مذکور به همراه «معامله قرن» تبلیغ می‌شد.

طرح اسرائیل برای تقسیم مسجدالاقصی و ساخت «هیکل»

تجاوزات صهیونیست‌ها به حرم قدس شریف به همان آغاز شکل‌گیری تفکرات صهیونی اشاره دارد تا جایی که «تئودور هرتزل» بنیانگذار صهیونیسم در نخستین نشستی که در شهر «بال» سوئیس برگزار شد، تأکید کرد:  اگر یک لحظه موفق به تصرف شهر قدس شویم و بنده در آن لحظه زنده و توانایی انجام کاری را داشته باشم حتی برای لحظه‌ای در نابودی هر آنچه که در طول سالیان در قدس شکل گرفته است و برای یهودیان مقدس نیست، تردید نخواهم کرد.

مقامات رژیم اشغالگر قدس از تمامی ابزارهای ممکن برای تخریب حرم قدس شریف و احداث معبد ساختگی خود استفاده می‌کنند و به منظور گسترش حاکمیت خود بر این حرم شریف و تخریب مسجدالاقصی تدابیری را نیز اندیشیده‌اند که اجرای این تدابیر از همان اولین روز استیلای صهیونیست‌ها بر بخش شرقی شهر قدس در هفتم ژوئن ۱۹۶۷  برابر با۱۳۴۶ شمسی آغاز شده است.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    اخبار بیشتر در سرویس اقتصادی
    کارگزاری مفید