فرماندار اردبیل:

از ورود بیماران اهل آستارا به اردبیل جلوگیری می‌شود

کدخبر: ۳۲۷۷۰۶
فرماندار اردبیل گفت: با توجه به شیوع بیماری کرونا و وضعیت حاد در استان گیلان از ورود بیماران اهل آستارا به اردبیل جلوگیری می‌شود.
از ورود بیماران اهل آستارا به اردبیل جلوگیری می‌شود

به گزارش اقتصادنیوز به نقل از ایسنا، مسعود امامی یگانه 12 اسفند در جلسه ستاد پیشگیری از کروناویروس در اردبیل اظهار کرد: بیشترین نگرانی ما ورود بیماران با علایم کرونا از آستارا و محدوده استان گیلان به شهر اردبیل است که با تاکید استاندار اردبیل جلوی ورود این افراد چه به صورت گردشگر و مسافر و چه بیمار گرفته خواهد شد.
وی از تجهیز نانوایان شهر اردبیل به دستگاه کارتخوان خبر داد و خاطرنشان کرد: در کنار ارتقای سلامت تولید نان در اردبیل و کاهش دغدغه مردم در این زمینه با هدف جلوگیری از ردوبدل شدن اسکناس در نانوایی‌ها قرار است دستگاه‌های کارتخوان با همکاری بانک سپه در همه نانوایی‌ها نصب شود.
فرماندار اردبیل افزود: نانوایان موظف هستند به صورت مرتب مرکز تهیه و تولید نان را ضدعفونی کرده و موارد بهداشتی را به دقت رعایت کنند.

بازارچه عید نداریم


شهردار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: در کنار جلوگیری از سد معبر و فعالیت دستفروشان نسبت به لغو بازارچه‌های نوروزی اقدام کردیم تا از تجمعات مردمی جلوگیری شود.
حمید لطف‌اللهیان گفت: هر چند دستفروشان از دو ماه پیش نسبت به دریافت غرفه‌ها اقدام کرده بودند، ولی به دلیل شرایط حاد بیماری کرونا از دایر شدن بازارچه‌های نوروزی جلوگیری شد و شاهد اعتراض دستفروشان و درخواست جبران ضرور و زیان از سوی آنها هستیم.
وی ادامه داد: از فردا با عرضه کنندگان موادغذایی به شکل سیار برخورد جدی خواهد شد و اغذیه‌فروشی‌های دارای مغازه نیز باید از سلفون و مواد نگهدارنده یکبار مصرف استفاده کنند و سعی بر این است تا نظافت و پاکیزگی در این مراکز رعایت شود.
شهردار اردبیل خاطرنشان کرد: در روزهای پایانی سال شهرداری اردبیل با افزایش مراجعات مردمی در بهره‌مندی از تخفیفات روبروست که همکاران ما با اخذ شماره از مودیان سعی می‌کنند جلوی تجمعات گرفته شده و واحدهای ما به صورت مرتب با مواد ضدعفونی کننده پاکسازی می‌شود تا خطری متوجه شهروندان نشود.
لطف‌اللهیان از افزایش چندین برابری مصرف مواد ضدعفونی کننده و ضرورت تامین آن از تهران خبر داد و تصریح کرد: قرار است در روزهای آینده و مساعد شدن شرایط جوی بازار و مجموعه‌های پرتردد با مواد ضدعفونی کننده سمپاشی شده تا بتوانیم سلامت مردم را در این مجموعه‌ها تضمین کنیم.

تامین 30 تن مواد ضدعفونی کننده براس سمپاشی شهرها


مدیر کل مدیریت بحران استان اردبیل نیز در این جلسه اظهار کرد: با همکاری کشت و صنعت مغان و پارس و استفاده از تجهیزات سمپاشی آنها سه شهر مرزی بیله‌سوار، پارس‌آباد و اصلاندوز طی روزهای آینده گندزدایی خواهند شد.
فرهاد عبدالعلیپور خاطرنشان کرد: برای شهر سرعین پنج تن، گرمی 6 تن، مشگین‌شهر 6 تن و نمین نیز پنج تن مواد ضدعفونی کننده تهیه شده تا با همکاری سپاه، ارتش و آتش‌نشانی شهرداری تمام مناطق پرتجمع شهر ضدعفونی شوند.
وی گفت: امشب و فرداشب این سمپاشی‌ها در شهرهای مختلف استان انجام خواهد شد و برای هفته آینده نیز 30 تن مواد ضدعفونی کننده درخواست شده تا از طریق پایتخت تامین شود.

توزیع گسترده مواد شوینده و ضدعفونی کننده در اردبیل


معاون اقتصادی استاندار اردبیل نیز در این جلسه بیان کرد: در روزهای گذشته روزانه 10 تن مواد ضدعفونی کننده در شهرهای مختلف استان توزیع شده و قرار است با همکاری دو کارخانه آرتاسرم و الکل‌سازی تا 20 هزار عدد مواد ضدعفونی کننده خانواده‌ها تهیه و توزیع شود.
ارژنگ عزیزی گفت: با تاکید استاندار اردبیل قیمت این مواد در محل توزیع کاهش یافته و مقرر شده در هفته آینده ظرفیت تولید روزانه بین 40 تا 50 هزار عدد برای تامین رضایت مردم افزایش یابد.
وی افزود: برای دستگاه‌های دولتی و ادارات قرار است تنها از وایتکس استفاده شود و الکل مورد نیاز در اختیار کارخانه‌ها قرار گیرد تا تولید مواد شوینده افزایش یابد.
عزیزی در مورد تهیه و توزیع ماسک نیز بیان کرد: در کنار ماسک‌های پارچه‌ای و کاغذی قرار است خط تولید ماسک با همکاری بخش خصوصی در اردبیل راه‌اندازی شود تا دغدغه و نگرانی‌ها از این بابت رفع شود.
وی تصریح کرد: با نظارت فرمانداران توزیع ماسک و مواد ضدعفونی کننده در تمام شهرستان‌ها انجام خواهد شد و تعزیرات حکومتی با متخلفین عمده برخوردی جدی خواهد داشت.

اخبار روز سایر رسانه ها
    تیتر یک
    • گزارش «اقتصادنیوز» از بازار سرمایه

      اقتصادنیوز:‌ شاخص کل در آخرین روز کاری هفته به رقم ۲ میلیون و ۲۶۱ هزار و ۳۸۶ واحد رسید و نسبت به آخرین روز معاملاتی…

    کارگزاری مفید